KANDIDATLISTEN
Søg blandt mere end 5000 velkvalificeret ledere og specialister, eller ring og
få del i vores interne database og netværk som er opbygget gennem mange år i branchen.
Søg fx CEO, CTO, CFO, COO, produktchef, Studentermedhjælper eller lign.
Tryk “Clear” før nye søgninger, idet cookies gemmer gamle søgninger.
Udsigten til en stilling som VP i PostNord blev ikke til noget, så nu er jeg fritstillet og aktivt søgende efter næste step i min karriere.
Jeg vil beskrive mig selv, som værende en General Manager med et stærkt forretningsorienteret og udviklingsorienteret drive, med en konstant fokus på fair og god konkurrence, da det er en motivationsfaktor for mig. Jeg motiveres af den daglige konstruktive dialog med mine kolleger, og er sikker på at gode økonomiske- og kvalitetsmæssige resultater skabes bedre gennem god trivsel på arbejdspladsen – og den gode trivsel/ledelse brænder jeg for.
Igennem de sidste 20 år har jeg opbygget stor forståelse og erfaring med Management Development, Employee Development, Business Transformation og videreudvikling af sund virksomhedskultur. Dette er jeg for tiden ved at understøtte, idet jeg læser en Master of Business Development på CBS.
Jeg har qua mine ansættelser kendskab til at navigere og kommunikere i pressede situationer både internt og eksternt, og disse erfaringer styrker min Business Management rolle, så folk omkring mig ikke er i tvivl om, hvilken vej vi skal. De seneste 3 år som øverste chef for PostNord i København, med en organisation på 350 FTE.
Jeg vil gerne hjælpe virksomheder med at skabe kommerciel succes og resultater inden for organisations- og markedsudvikling.
Jeg påtager mig gerne budget, projekt- og/eller ledelsesansvar for at vi sammen når disse målsætninger.
Med en alsidig baggrund inden for marketing, salg og forretningsudvikling vil jeg hjælpe jer med at håndtere tværfunktionelle opgaver, både på strategisk og operationelt plan.
Jeg vil hjælpe jer med følgende:
• Forretningsudvikling indenfor B2B
• Strategisk Projektledelse
• Produktledelse
• Konceptudvikling
• Markedsanalyse
• Organisationsudvikling
• Intern Kommunikation and Forandringsledelse
I vil opleve mig som en ansvarsfuld person, der med overblik og godt humør er god til at samarbejde og tage ansvar for, at vi sammen kommer i mål med opgaverne. Ydermere vil i opleve en åben og rummelig person, der brænder for faget og nysgerrig for hvordan vi forbedrer verdenen.
Lad mig endelig vide, hvis jeg kan hjælpe jeres team eller virksomhed.
I am a Senior Business Leader with experience from Strategic, Commercial and Operational roles overseeing multiple businesses across industries and cultures. Professionally I grew up in IT/Telecom (Maersk, IBM, NOKIA) and then broadened my leadership skills in the logistics / port operations industry (APM Terminals a.o.).
I have had significant global exposure throughout my career and possess a global outlook on both markets and organization. I have successfully adjusted to different geographies and company cultures and accumulated a breadth and diversity in my professional profile.
My profile, work ethics and leadership upbringing are defined by companies such as IBM, NOKIA and MAERSK where Integrity, Discipline and High Performance are at the core of the values driving the business and the behavior we demonstrate internally and externally. I have succeeded in corporate as well as front-line roles and in established as well as transformational environments.
Common across my career, experience and passion is Commercial Drive (Customers), Organizational Leadership (People) and Stakeholder Management (Partners/Government/ Media). I provide executive presence in a room but am hands on with teams to drive results. My leadership style is collaborative and engaging and broadened over the years given significant exposure to multiple geographies and company cultures.
I like to work with international teams and find the challenge for creating engaging cross -divisional and -cultural cooperation trilling and fulfilling. I have gained, through personal experience, a very good analytical skill, which provide me with a high level of business insight and understanding. I find the ability to formulate strategy important but my main focus is always been on the implementation and operationalisation of the formulated strategy. To understand and record the organisation’s needs and current situation it is paramount not only to ensure a well running organisation but also to ensure that change management is a necessary skill set in any high paces, innovative and Lean organisation
I min mangeårige karriere har jeg oparbejdet en klar faglig identitet med fokus på stor international forståelse og interkulturelle kompetencer. Jeg arbejder meget dedikeret og struktureret med stort fokus på kunden. At kunne mange sprog åbner døre; og én af mine styrker er at knytte langvarige relationer.
Som leder arbejder jeg med at motivere og udvikle medarbejderne ved at se og anerkende mennesket, også på distancen. Da jeg har beskæftiget mig med alle facetter af salget – og på alle niveauer - ved jeg, hvordan jeg bevæger mig rundt i krydsfeltet og får optimeret samarbejdet. Motivationsdelen bruger jeg også i salgsfasen, såfremt en kunde/forhandler har brug for lidt hjælp til at træffe den endelige beslutning.
Som altid er det vigtig at holde fokus på bundlinjen og godt købmandskab. Der skal være wins på begge sider i et samarbejde. Uanset branche, vil mine kompetencer og værdier være med til at spille teamet endnu bedre. Dette er min åbning til dialog, vil du spille med?
I am a 50-year-old businesswoman with a broad and solid experience as General Manager/Director, based on solid experience in international sales and marketing. Throughout my career I have gained a broad knowledge from multiple industries, customers, channels and markets.
I’m result oriented, dynamic, innovative and motivating. I solve problems, make effective decisions, and develop and explorer new opportunities while sustaining existing clients. I'm a dedicated leader with empathic management skills and a team player who values and respects people’s diversities.
I believe in optimizing and driving companies through a strong international sales- and customer focus. I build sustainable relations with customers and enhance the team performance by bringing the right capabilities together while optimizing processes, decreasing costs and explore new opportunities.
As Global Export Sales Director for Plast Team A/S, I am overall responsible for managing 2 digit million turnover, generated through strategically planning and execution of sales of Plastic household products (Result 2019 +10 % growth topline and improving margin with 4% at the same time) in a plastic hostile environment. The sales are generated globally through multiple channels, FMCG, DIY, E-commerce, BtB, agents, distributors and wholesalers. I currently manage 8 employees (direct and indirect)
Jeg en energisk og positiv leder med +20 års erfaring, inden for udvikling af Software / Hardware, Strategi, Ledelse, Projektledelse, Porteføljestyring, Agile Processer og Innovation.
Senest har jeg været ansvarlig for et stort multi-site udviklingsteam på +100 mand / budget på +70 mio dkk, hos Widex.
Jeg er pt på udkik efter nye spændende udfordringer.
Jeg har arbejdet med alt fra de første kravfaser og afklaring med kunder, over udvikling og test, til endelig levering til kunderne.
Jeg har ry for at levere til tiden. Jeg tænker og arbejder strategisk, både med hensyn til struktur, processer og innovation, og søger hele tiden at forbedre måden vi arbejder på i vores team.
Jeg udlever mit potentiale bedst når jeg har indflydelse, både på produkter og portfoliostyring, og hvor jeg har de rette muligheder for at opnå visuelle og målbare resultater.
Jeg er meget resultatorienteret og giver sjældent op.
Holistisk, resultatorienteret,struktureret, gejst og glimt i øjet
I thrive with the unknown and complex - being within the technical or business areas.
Building the bridge between the very technical level and top management, I understand how to motivate a creative and effective environment across organizations and levels. I have a history of defining organizations, processes, work-mode and governance structure in a way that reduces misunderstandings to a minimum.
I know how the engine room works as I have overseen highly complex spearhead projects of significant sizes. My main area is within HW and SW and It’s easy for me to learn new technologies.
In my entire career, I have worked in international environments, enabling me to create business successes across countries and cultures.
I am an experienced and clear communicator with a history of presentations to internal and external audiences as well as public appearance in newspapers, radio, television, panel debate and roundtable discussions.
First of all; I’m always curious and having a strong entrepreneurial spirit.
Jeg er på udkig efter min næste CFO rolle. Jeg har, efter gensidig aftale, fratrådt min CFO stilling ved TimeXtender. Jeg har det meste af min karriere arbejdet internationalt og i en stor del i e-commerce og Software spacet.
Jeg har tidligere arbejdet som interim manager så jeg er på udkig efter enten en fast eller Interim opgave.
I have been in technical sales, account management, sales management and general management in the IT and Telco industry for more than 20 years.
Companies have included small to enterprise, and both Danish and International.
I have an Export Engineering degree, and have added management and industry related training during my entire career.
My career has revolved around entrepreneurial assignments with technical sales as a base, either start-from-zero or refocus / turn-around, and includes sales-, business- and transformational leadership roles.
I have always been an individual contributor, and find customer engagement one of the most rewarding elements.
Among my most important strengths are:
Experience includes:
Establishment of company, sales & strategic relations at CxO level, technical sales, sales management, international marketing and sales, channel sales development, key account management, strategy development, contracts & business law, organizational development and staff management, product development, project management and finance.
Executive with a strong track record within commercial development in a global environment. Extensive experience in delivering results through consistent and continuous improvements across the globe.
I believe in:
I excel in:
Kompetencer
Erfaren salgsmæssig kapacitet til strukturering, planlægning og udførelse af salgsmæssigt arbejde.
19 års erfaring med KAM, opsøgende salg og generel mersalg/krydssalg til eksisterende kunder.
Stor erfaring med strategisk planlægning, samt udarbejdelse af budgetter og handlingsplaner
Mange års erfaring med værdibaseret ( løsnings-) salg.
Stor erfaring med teknisk løsningssalg
International professionel kontakt til kolleger, leverandører m.v. igennem 18 år
Teknisk velfunderet med håndværksmæssig erfaring og overblik.
I’m a Senior Business Executive with extensive experience leading multicultural teams throughout Europe, working within Nordic, German, American and Japanese companies. With a global perspective, I have been leading teams and transforming businesses in the IT and software business for the last 30 years, setting direction and securing profitable growth. My desire and what I’m striving for is to lead successful transformation and growth for the next 10 years.
With a background in Sales and Marketing and experience from the field and from headquarter functions – I’m contributing with a solid balance between vision and pragmatism in my leadership.
My broad base of experience combined with my holistic approach to leadership makes me a solid leader with a broad reach and the ability to handle complex, interdisciplinary / cross-organizational issues at all levels of an organization.
Jeg har de seneste seks år været en del af ledelsen i LB Forsikring, i positionen som Sektionsdirektør for Kommunikation, Marketing og CSR.
Erfaren CMO med 15 års ledelseserfaring indenfor FMCG, NGO og senest den finansielle branche. Jeg engageres af at være en del af den strategiske forretningsudvikling, som jeg får til at leve gennem corporate communication, positionering, digitale kanaler og stakeholder engagement.
Søger en ledende stilling i en kommunikations- og/eller marketingafdeling, ex. indenfor den industrielle sektor, consumer goods eller den finansielle branche. Her kan jeg bidrage til virksomhedens forretningsmæssige mål gennem arbejdet med corporate branding, positionering, marketing, kundeloyalitet, CSR og public affairs.
Salg
BtB salg med Key Account ansvar. Forretningsplan. Salgsbudget. Kanvassalg. Anvendelse af DISC profilanalyse i salgsarbejdet. Relationsopbygning. Behovsanalyse. Værdibaseret mersalg.
Teknik
Stor erfaring fra bl.a. energibranchen og marinebranchen. Alsidig teknisk indsigt i industrianlæg, kraftværksprocesser, biomasseanlæg, spildevandsrensning og biogasanlæg, instrumentering, automations- og transmissionskomponenter samt skibe.
Som teknisk sælgende maskinmester har jeg naturligt fokus på både handlens kommercielle forhold samt driftsforhold og -økonomi, teknisk problemløsning og vedligehold. Hvis situationen kræver det, så er jeg med min praktiske baggrund komfortabel med at assistere kunden ved opstilling af forsøgsanlæg, udførsel af mindre serviceopgaver eller nødvendige småreparationer – Blot det fungerer understøttende for salget og ikke er en erstatning for serviceafdelingen!
After 6 fantastic years Heading the Supply Chain Team at the int.l. Awarded inward investment agency in Greater Copenhagen, I am searching for new opportunities in alignment with my current employer.
A trusted advisor role, with focus on business development, innovation and transformation both within transportation and supply chain, eCommerce BtB, BtC logistic investment strategy / implementation are key area of interest - but open for new ideas and initiatives.
Founder of "Greater Copenhagen - The Growing Hotspot for Global Logistics" - A digital platform and Foundation for regional cluster development. +4. mill. SoMe impressions, +1350 contacts globally.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Motivated senior management Supply Chain professional with over 20 years global experience delivering company wins in both operational and strategic Transportation, Logistics and eCommerce roles. Innovative strategist, designing new concepts and architecture, creating cutting-edge strategies. Orchestrating implementation with clear bottom line results, including two start-up companies.
Forward-thinking manager, driving change and creating new approaches and business development models, results-driven company representative, coordinating critical communications with operational/strategic decision makers to achieve buy-ins, stakeholder alignment and move projects forward.
Dynamic leader, motivating and coaching team members to optimise results and performances. Reputable for finding ways for stakeholders to compromise and identifying common solutions. Strong understanding of the value chain, implementing technology and business processes to drive critical transitions.
Extensive experience working for international brands (Carlsberg, DHL, SAP, SAS Airline, Oracle), executing successful plans in Europe, U.S., and Asia within Logistic Service Provider, Life Science, Food & Beverage, Retail and FMCG industries.
Efter 4 fantastiske år hos Pandora i Bangkok, er jeg på vej tilbage til Danmark, på trods af de disse tider, hvor Corona ikke længere er noget man drikker i fredagsbaren. Jeg forventer at være retur i DK til juni 2020, og vil i den forbindelse gerne i dialog med jer om, hvordan mine kompetencer og erfaringer kan komme i spil og være med til at skabe værdi hos en fremtidig virksomhed.
Jeg er dynamisk og resultatorienteret og har en uhøjtidelig profil. Jeg skaber relationer igennem faglig kompetance og tillid.
Jeg har stor international erfaring hvor et godt produkt- og markedskendskab samt stærke kunderelationer altid har været vigtigt for mig.
Jeg har mange års erfaring med praktisk og strategisk forretningsudvikling på højt plan. Jeg har erfaring med udvikling af strategier, tilhørende handlingsplaner og budgetter. Som leder er jeg ligetil og tager hellere fat idag end at udskyde løsningsmuligheder.
Senest har jeg været administrerende direktør i en fynsk SMV. Her har jeg lavet et turnaround over 5 år. Efter 8 år med røde tal fik vi lavet overskud og gjorde virksomheden salgsklar til nye investorer. Virksomheden er nu solgt pr. 1. oktober 2019 og jeg er efterfølgende fritstillet pr. 1 december 2020, helt efter forventning.
Min styrke er at lede og udvikle operationelle teams til at levere solide resultater, hvilket jeg har gjort primært indenfor Life Science industrien i årevis, ofte når der har været krav om vækst eller behov for større forandringer.
I mit lederskab fokuserer jeg på at få medarbejdernes individuelle styrker i spil, sætte teams med faglig dybde og bredde, skabe gennemsigtighed på tværs og med effektiv kommunikation sikre, at alle arbejder efter de samme mål.
Mine analytiske evner, forretningsforståelse og end-to-end overblik er væsentlige kompetencer, der gør mig i stand til at træffe beslutninger og skabe en effektiv og kundecentreret organisation, der leverer til tiden og indenfor den aftalte budgetramme.
Som person er jeg kendt som værende engageret, omsorgsfuld og i godt humør samt for at optræde respektfuldt og med høj integritet, hvilket gør mig vellidt.
Har de seneste 12 år været ansat som CFO/økonomidirektør hos Carletti A/S som er en international dansk ejet (FMCG) virksomhed, der producerer og sælger fødevarer. Før det arbejdede jeg som Manager Future Product Analysis hos AGCO A/S som er en multinational amerikansk ejet koncern inden for produktion og salg af landbrugsmaskiner. Jeg er præstationsorienteret, pligtopfyldende, analytisk velfunderet, struktureret, team player, ambitiøs, engageret, loyal, og har en ledelsesstil som bygger på frihed under ansvar.
Jeg motiveres af at være tæt på forretningen, beslutningerne, sikre udvikling og fremdrift af forretningen samt at kunne gøre en forskel.
Jeg tilbyder 8 års erfaring som leder indenfor kundeservice, og brænder for at skabe en udviklende og sund arbejdskultur med stort fokus på vækstende kundeoplevelser. Jeg inviterer til tværfagligt samarbejde, og inddrager medarbejderne for optimal optimering af teamets ressourcer både fagligt og personligt. God menneskekender, der både rummer dialog, sparring og faglige og personlige udfordringer – sammen bliver vi et stærkere team.
I forbindelse med en reorganisering af Nuuday er jeg blevet fritstillet, og jeg er derfor på udkig efter min næste udfordring.
Nedenstående korte beskrivelse opsummerer min profil:
Jeg maksimerer værditilførslen gennem øget digitaliseringsfokus og løbende forbedringer af processer og værktøjer.
Med et ”continuous improvement” mindset som fundament implementerer og udvikler jeg organisationens evne til løbende forbedring gennem effektiv sourcing, moderne teknologiledelse, agil transition og effektiv økonomistyring.
Jeg har gennemført strategiske sourcingprojekter hvor jeg med min erfaring og kompetencer indenfor near- og offshore sourcing har sikret succesfuld implementering af sourcingmodeller med deraf følgende forbedret tilgængelighed af kritiske ressourcer, reducerede omkostninger samt tilførsel af innovativ kapital.
Derudover har jeg stået i spidsen for adskillige større digitale forretningsudviklingsprojekter hvor jeg med min evne til at motivere mit team og mine kompetencer indenfor agil udvikling og moderne applikationsarkitektur har sikret succesfuld gennemførelse og implementering.
Jeg motiveres af et udfordrende og stimulerende arbejdsmiljø hvor fokus er at tilføre maksimal værdi gennem effektivt samarbejde. Jeg tilfører åbenhed, gensidighed og autencitet og motiveres af opgaver med et tydeligt strategisk fit.
Alsidig økonomiprofil søger nye udfordringer. Mine kompetencer er:
International erfaren manager med meget engagerende, visuel, hands-on og empatisk leder stil.
Stor erfaring med etablering, coaching og udvikling af en proaktiv salgs- og service- organisation arbejdende internationalt i hele Mellem Oesten og Afrika med meget fine resultater.
For the past 6 years, I have been directing and managing own company BuyNature, which was sold to a group of investors in Feb 2019. Buynature was created with the passion of offering Nordic consumers a wide variety of
every day affordable products, with a clear common denominator. All company activities followed a clearly defined company profile, with a mission of covering an existing demand with an organic, sustainable and affordable product range.
Prior to my start-up, I was living in Prague for 4 years, managing the Shared Service Center of Texas Instruments Educational Technology, employing more than 50 employees, and covering all operational tasks within our region.
In 2008, I finalized my master’s degree with honorable grades, where I received an A+ for my Master´s thesis, which is now publicly available at Copenhagen Business School library.
Erfaren regnskabschef med stærke kompetencer inden for administration og økonomi, tilegnet igennem mange års ansættelse i primært byggebranchen og senest fra en stilling i en almen boligorganisation.
Jeg er forretningsorienteret, praktiker, arbejder struktureret, er vedholdende og har faglig stolthed for de opgaver jeg selv eller min afdeling skal levere og vægter kvalitet frem for kvantitet i min opgaveløsning. Jeg værdsætter og formår at kommunikerer på alle niveauer i og udenfor virksomheden.
Jeg er åben, ærlig, stabil, ansvarsbevidst, engageret og fleksibel.
Et godt arbejdsmiljø, et venligt smil og plads til et godt grin er vigtige parametre i min hverdag og bidrager til fællesskab og godt samarbejde.
Energien henter jeg, når jeg er inddraget i beslutningsprocesser, samt når jeg er med til optimering og udvikling af opgaveløsninger på tværs af virksomheden.
Værdien jeg skaber
Jeg skaber udvikling og vækst via min personlighed, empati og motiverende drive. Én af nøglerne til vækst ligger gemt i min evne til at lytte, reflektere og levere både en klassisk og/eller en atypisk løsning, der skaber værdi for alle relevante interessenter.
Særlige kompetencer
Stærke formidlingsevner verbalt og skriftligt, såvel på dansk som på engelsk. Jeg har en meget fokuseret tilgang til udfordringer og kan gennemskue konsekvenserne af beslutninger på kort/lang sigt. Det personlige drive og det overordnede ambitionsniveau er højt. Gennemslagskraften er stor. Evner at holde mange holde i luften og bevare overblikket selv i en presset situation.
Jeg er en yderst målrettet, energisk og dynamisk leder, som de seneste 10 år har arbejdet med personaleledelse og haft det endelige resultat og performance ansvar. Mine styrker og kompetencer er flere, særligt indenfor salgsledelse, personaleledelse, procesoptimering og indkøb har jeg skabt nævneværdige resultater, som giver mig en stærk faglighed og ledelsesmæssig baggrund.
Specialties:
● Sales-, consultancy-, and general management
● Managing and building strong teams (sales and consultants)
● Securing customer satisfaction
● Multimillion-dollar opportunity handling, forecasting and closing
● IT Outsourcing business and challenges
● IT Network, infrastructure & security related technical & business challenges, development and sales. I have “preached” the connected world for many years
● Business partner management
● Direct & indirect sales (national and international)
● Selling to local and central government organizations
● Selling to the pharmaceutical industry
● Selling to large enterprise, CxO level
● Leading and managing professional top specialist within sales and tech
● People insight and a strong "eye" for real talent
General achievements
● As a change agent/manager I am have a strong ability to articulate necessary changes and make them happen – getting and keeping everyone onboard.
● Getting knowledge about my employer’s business and services to be able to represent the company within 1 month
● In sales my personal goal is to close new business within the first 3 month. I have always achieved that – even in my own company.
● I am truly a strong pipeline builder and closer. Keeping respects for the customers processes. Close rates are met in accordance with and higher than the average in my employer’s business
CFO, med Legal, HR og CIO erfaring
Har lang erfaring med corporate financial management, og track recrod fra maskinrummet, med. f.eks. forbedring i arbejdskapital og nedgang i debitortab P/L fremgang og stabilitet i faldende marked.
Har implementeret ERP flere gange.
Har gennemført M&A fra Due dilligence,funding, eksekvering til Post Merger Integration.
Har leveret platform til nyt marked, i form af end-to-end digitaliserede processer.
Har erfaring med ledelse og udvikling af mange forskellige personalegrupper, qua perioder som CIO, CEO, kundeservicechef og leder af transportafd.
HR og payroll ansvar igennem alle år. Omsætning af overenskomster, og personalejura.
Har outsourcet og virtualiseret serverfarm på IT-området.
Har bl.a. forhandlet og konciperet kontrakter vedr. IT oursoucing og transport.
Er målrettet og klar omkring forventninger, skaber opbakning og resultater.
Profil
Erfaren afdelingsleder fra økonomifunktion med speciale indenfor ERP-systemer, procesoptimering og IT.
Jakob har 15 års erfaring med at varetage daglige ledelsesopgaver indenfor økonomi og IT-området, og desuden lede konkrete projekter til det forventede resultat. Han sikrer at opgaver bliver prioriteret og løst indenfor deadline med de tilgængelige ressourcer. Jakob har kendskab til gængse ERP-systemer (e-conomic, Microsoft Dynamics, SAP), samt de tilhørende processer (finans, debitor, kreditor, indkøb) og værktøjer til ledelsesrapportering (Excel, PowerBI, Qlik, Targit).
Han har en altid positiv tilgang til opgaven, og sikrer at arbejdet tilrettelægges så det tager højde for forretning, processer, IT og medarbejdernes hverdag.
Jakob er stærk til kommunikationsopgaven, og lægger først og fremmest vægt på en god og tæt dialog i afdelingen. Desuden kan han også have en kvalificeret dialog med topledelsen og orientere om fremdrift og resultater.
Han er en god motivator, som tror på den enkelte medarbejders lyst til at yde sit bedste og bruge sine evner til at udføre den givne opgave.
Kunderne siger om Jakob, at han bidrager med entusiasme og tillid til sine omgivelser og er god til at føre afdeling og projekt imod sit mål.
Økonomiprocesser – 5 år
• Erfaring med de daglige opgaver i økonomifunktionen (Registrering, bogholderi, rapportering)
• Erfaring med ERP-systemer og analyseværktøjer
• Erfaring som afdelingsleder i økonomifunktionen i Københavns Lufthavne
Projektledelse – 9 år
• Erfaring med gennemførelse af projekter både i udførende og ledende roller
• Certificeret i traditionel projektledelse (Prince2)
• Certificeret i agil projektledelse (SAFe)
• Uddannet indenfor personaleledelse (Center for Ledelse)
Jeg er en global leder, der har specialiseret mig i at transformere organisationer ved at digitalisere og implementere cirkulære forretningsmodeller. Jeg kan lide at tage ansvar for organisationer, som har behov for nye processer, hvor medarbejderne har brug for inspiration til at kunne levere en høj performance. Jeg har lang og bred erfaring med virtuel ledelse, som jeg har arbejdet med i mere end 10 år. Brug af store datamængder og organisering heraf er en naturlig del af min ledelseserfaring. Desuden har jeg med min juridiske baggrund en stærk erfaring i at leve op til forskellige myndigheders regulering ved indførelse af ensartede standarder i virksomhedens globale procedure. De ændrede forretningsgange og kultur har ofte ført til forbedrede forhold til lokale myndigheder. Dette fokus har også hjulpet i virksomhedernes Corporate Social Responsibility (CSR) samt forberedt dem på EU GDPR. Jeg har desuden 16 års erfaring i bestyrelser. Jeg sidder pt. I AIG Europe’s hovedbestyrelsen i Luxembourg på 7 år.
Erfarent direktions- og bestyrelsesmedlem med bevist succesrate. Forretningsoptimering både på top- og bundlinje. Vækstrekorder fra flere brancher.
Specialist på transformation af forretningen og nye forretningsmodeller.
Har ledet fra 3-200 fastansatte medarbejdere.
Erfaring fra 2 direktioner og 5 bestyrelser.
Kort beskrivelse
Gennem mange år som leder i flere store detailkæder, har jeg oparbejdet stor kompetence med salg, trivsel og organisationsudvikling, konceptstyring, økonomistyring og kundetilfredshed.
Mine forcer ligger i at skabe resultater gennem mennesker og sætte kunden i fokus. Min tilgang for at skabe resultater er, klare målsætninger, analytisk tilgang, synlig ledelse, implementering og et stærkt samarbejde på alle niveauer i organisationen.
Personligt er jeg ambitiøs, ekstrovert, relations skabende, handlekraftig og med udpræget vindermentalitet.
Profil:
>10 års ledelseserfaring inden for marketing, salg, e-business, kommunikation, Product Management, projektorganisering og kontraktfunktion fra internationale virksomheder (BtB) suppleret med personlig salgserfaring.
>8 års erfaring som selvstændig konsulent med fokus på forretningsudvikling, marketing, salg, digitalisering samt træning & uddannelse (BtB).
Dygtig kommunikator med stærke strategiske og analytiske evner samt udpræget forretningsforståelse. Desuden en meget kompetent underviser og inspirator.
Fremtidig stilling:
Kommerciel ansvarlig/ledelse i en virksomhed, hvor mine kompetencer inden for primært marketing, salg og forretningsudvikling kan bringes i spil. Alternativt en centralt placeret rådgivende funktion inden for samme kommercielle felt.
Konservatorieuddannet musikpædagog, der igennem 15 år har ledet konservatorieuddannelser og derved erhvervet sig kompetencer til at:
Lede kunstneriske mennesker med vidt forskellige fagligheder og perspektiver.
Skabe rammer for kunstnerisk og pædagogisk udvikling for studerende og ansatte.
Forholde dette til den overordnede mission, vision og strategi for organisationen.
Jeg er ambitiøs og resultatorienteret med stor erfaring indenfor regnskab/økonomi- og produktionscontrolling - med mere end 10 års leder erfaring. Med en baggrund fra flere produktionsvirksomheder, har jeg stor fokus på continuous improvement og har en ambition om hele tiden at blive bedre. Har arbejdet som business parter på alle niveauer i organisationen. Jeg har en motiverende og involverende ledelsesstil, og sætter personlig udvikling højt.
Privat tager familie og venner al min fritid. Jeg er gift med Jette og vi har 3 drenge – Mads (21 år), Jonas (19 år) og Casper (16 år)
Løber gerne 2-4 gange om ugen og deltager ofte i diverse løb – er altid med til Eremitage løbet.
Min kone og jeg elsker at rejse, og det prioriter vi meget højt – både længere og kortere ferier – enten med ungerne, venner eller os selv
Siden november 2019 har jeg arbejdet som selvstændig konsulent, og har indtil ultimo februar 2020 arbejdet som Interim Head of Operations Finance/Controlling at NKT A/S
15+ års ledelseserfaring fra videntunge organisationer med et komplekst internt og eksternt interessentlandskab. Kernekompetencer omkring ledelse, kommunikation og innovation.
Stærke strategiske og analytiske egenskaber, der integrerer ledelsesmæssig og praktisk erfaring med forretningsudvikling, forandringsledelse, innovation og kommunikation.
Et stort personligt drive, vant til at sætte og opnå ambitiøse mål baseret på en høj arbejdsmoral og et robust sind med integritet, loyalitet og humor.
Resultatskabelse fra ledelse af videnstærke medarbejdere, ildsjæle og organisationer i komplekse omgivelser (interne og eksterne); bevist eksekveringsevne ledsaget af empati og tillid.
Gennem de sidste 14 år har jeg som adm. direktør og nu som Eksport Direktør været den drivende faktor i vækst på internationale markeder som bla. Europe, Asien, Afrika og Latin Amerika. Er en robust international profil med solid erfaring indenfor ledelse, vækst og eksekvering af salgs strategier på globale markeder. Mine primære kompetencer er inden for international forretningsudvikling, herunder ledelse af virksomhedens salg, økonomi, logistik og tekniske afdelinger.
Se ansøgning og CV.
Senior-level professional with over 18 years’ experience driving sales operations, commercial and pricing excellence, leading global strategic and transformation projects, specifying and implementing capability building programs, sales tools & processes globally. Partnering with sales leadership to exceed objectives through optimization of people, processes and technology. Strong communication & influencing skills, building and establishing strong stakeholder management. Success building and leading global teams (direct and matrix organization), whilst facilitating ongoing professional development of the team.
Maximize sales efficiency & sales effectiveness, driving sales strategy and planning and key strategic priorities/ activities,
securing the strategic direction, focusing on creation and follow of the KPIs together with the regional and global sales VP, are some of my core competencies. Achieving results, working closely with the team (global, regional, project team) and the full organization (full value chain), is my strength.
I have emphasized below some key points/ strengths which are part of my strategic toolbox:
• Strong stakeholder engagement and management, navigating in a complex and multicultural environment, interacting with various stakeholders within the matrix (800+ people), ensuring the result of the projects/ processes implementation,
• Strong project management and end to end business understanding coming from working with commercial transformation and global strategic projects/ initiatives going across the full customer life cycle and organization value chain, where I had the responsibility to drive and deliver the objectives on time, scope and desired quality, realizing the expected results,
• Strong strategy and business development focus, making sure the strategic priorities & must win battle activities are fully implemented on time and with high quality deliverables;
• Define continuous improvement tasks and implement a consistent and effective process optimization across all global initiatives/ projects,
• Strong communication & influencing skills, change management, advocate and driver of aligned policies and processes across the organization,
• Excellent leading, coaching and consulting capabilities, applied to project teams and stakeholders globally, by rolling out global initiatives, strategic projects, sales processes & tools.
Personally, I am committed and positive, with high level of energy and ability to energize others, maintaining focus on
execution of the plans. I am a creative thinker and constant innovator, challenging the status quo for better results.
I’m a specialist in people management, sales, strategy, business development and media. My decisions are always data driven and my management style is supportive and empathetic. My mindset is very commercial, and that ensures that the strategy and the business models I create are always profitable for the company. I’m known for motivating my employees, being trustworthy and making the workplace a fun place to be
Erfaren CEO, CCO, CSO, COO og iværksætter med en stærk kommerciel og ledelsesmæssig baggrund fra IT-, Tele- og Energibranchen opbygget gennem mere end 30 år. Vækst, salg, salgsledelse, marketing, virksomhedsdrift, forretningsudvikling, turn-around, ledelse, forandringsledelse, digitalisering, coaching, rådgivning, eksekvering, rekruttering, lederudvikling, HR og ledelsessparring er nogle af mine kernekompetencer.
Jeg søger en marketing/salgsstilling i en ingeniørvirksomhed. Jeg brænder for sammenspillet mellem teknologi og marketing, da jeg godt kan lide at formidle tekniske egenskaber til kommercielle fordele, hvilket jeg har erfaring med fra min tidligere stilling som Technical Marketing Executive i diverse internationale ingeniørvirksomheder i England.
Jeg er Master i Strategic Management og Marketing med en eksportingeniør baggrund. Det gør, at jeg har tværfaglige kundskaber inden for f.eks. international marketing, innovation management, produktudvikling, produktion, netværksteori og økonomi. På baggrund af min uddannelse og erhvervserfaring, har jeg både teknisk og kommerciel viden, hvilket gør at jeg har nemt ved at sætte mig ind i tekniske produkter og løsninger samt udvikle salg- og marketingsstrategier for at øge salget af disse på diverse internationale markeder.
Min baggrund gør, at jeg især vil være i stand til at tage ansvar for opgaver som:
I min tidligere stilling som Marketing Executive, havde jeg alene ansvaret for planlægning og udførelse af alle marketingsaktiviteterne, såsom design og udvikling af brochure og bannere til diverse konferencer og udstillinger. Jeg har også været ansvarlig for nye produktlanceringer, hvor jeg har identificeret slogan, USP’er og budskaber til vores marketingmateriale. Derudover har jeg været ansvarlig for opdatering af virksomhedens hjemmeside, og løbende udgivet pressemeddelelser og case studier, for at promovere virksomhedens produkter. Jeg har også designet spørgeskemaer til analyse af kundebehov, og taget initiativ til at udvælge og implementere et CRM system, for at hjælpe salgsafdelingen med at skabe bedre relationer til deres kunder.
.
Jeg har studeret i både Spanien og England, og har derfor både stor kulturforståelse og erfaring med at arbejde i et internationalt miljø. Dertil kommer det at jeg taler flydende dansk, engelsk, spansk og arabisk.
Jeg har en stor viljestyrke og er engageret til at nå de givne mål, og synes at udfordrende arbejdsopgaver er meget motiverende. Derudover er jeg meget initiativrig, udadvendt, pligtopfyldende og samarbejdsvillig.
Jeg håber at min ansøgning har vagt interesse, og at det er muligt at få en stilling hos Jer. Jeg ser frem til at høre fra Jer.
Venlig Hilsen,
Vivian Barhoma
Highly-analytical and results-focused professional with substantial experience in managing all facets of business development, including formulating and implementing strategy, sales, and delivering sustainable growth.
Jeg har gennem mit karriereforløb indtaget flere forskellige roller og er fortrolig med at begå mig på alle niveauer i en virksomhed. Er lyttende og reflekterende i bestræbelserne på at være en god sparringspartner i alle sammenhænge. I én hektisk hverdag med mange tiltag og aktiviteter indtager jeg ofte rollen med at stille de ”dumme” spørgsmål på rette tid og sted.
Som person er jeg af natur et roligt, ansvarsfult og afbalanceret menneske tilsat en god portion humor. Er udpræget holdspiller med respekt for at en gruppe er homogen når der er forskelligheder. Er optaget af det ”hele menneske” hvor job og privatliv respekterer hinanden.
Kære Holmgaard Management,
Jeg har vedhæftet mit CV, idet jeg er i markedet for nye muligheder, arbejder i dag som salgschef hos en ejendomsudvikler med salg af investor projekter.
Hvorfor jeg gerne mødes til en “kaffesnak” omkring de muligheder, hvor i finder der kunne være et match med min profil og gerne i den finansielle-/investeringsbranche.
Jeg ser frem til at høre fra jer!
Hilsner, Christina Christensen
Mobil 3117 4040
Se vedlagte CV som giver et klar beskrivelse.
Jeg er en karismatisk leder, som går forrest og skaber resultater. Et altid godt og smittende humør, et meget højt drive, stort engagement og medarbejder udvikling/trivsel er nøgleord jeg bringer sammen for at sikre successen.
Jeg er COO i Humac, og har det overordnede ledelses- og resultat ansvar for salg, indkøb og marketing.
Jeg er en passioneret leder med et højt ambitionsniveau for det team, jeg arbejder med, og de resultater, vi har brug for.
I mere end 25 år har jeg arbejdet professionelt med strategisk, operationelt salg og indkøb til de største off- og online FMCG-kunder i ind- og udland. Jeg holder altid et stærkt fokus på kundens vækstrejse og har derfor en dybtegående indsigt i værdikæde optimeringsprocesser.
I processen med at forstå, løse og optimere kundens vækstrejse er det vigtigt for mig at løse opgaven baseret på analyser, gyldige data og indsigt i værdikæden. Ved at gøre dette tager jeg de rigtige beslutninger om at honorere alle interessenter internt som eksternt.
Gennem kunderejsen og optimering af værdikæden har jeg fået stor og dyb indsigt i global sourcing, P&L optimering, evidens baseret produktudvikling, kulturel relationsopbygning, designspotting og materiale forståelse.
Jeg har omfattende kompetencer og erfaringer på højt ledelsesniveau fra Louis Poulsen El-teknik og senere Lemvigh-Müller inden for:
Mit udgangspunkt er fokus på kundernes behov, motiver og oplevelser samt vigtigheden af involvering, engagering og samarbejde på tværs af alle relevante funktioner i egen organisation.
Jeg har gennem mange år i høj grad medvirket til at flytte en ret indadvendt og traditionel virksomhed til at være langt mere synlig og opnå en position blandt de førende danske e-handelsvirksomheder med stærke digitale kunderelationer og et effektivt samspil mellem alle salgs- og kommunikationskanaler.
Min ledelsesstil bygger på involvering, udvikling, uddelegering, tillid og frihed under ansvar – men i høj grad også på, at der skal skabes konkrete og positive resultater for både virksomhed og kunder. Jeg arbejder bedst i et udviklings-orienteret miljø, hvor der er fokus på fremtiden – men også respekt for den fortid og nutid, som virksomheden bygger på.
Baseret på min mangeårige erfaring som leder, kan jeg tilbyde en person, som formår at tænke strategisk, kreativt og resultatorienteret.
Mine kompetencer og erfaringer dækker over en bred vifte af ledelsesmæssige og kommunikative redskaber, lige fra planlægning til eksekvering og interessevaretagelse, Behovsfokusorienteret: ledelsens, de ansattes, andre interessenters og ikke mindst markedets. Der er mange forskellige behov, som skal dækkes, derfor skal jeg kunne prioritere.
Jeg har erfaret hvordan man håndterer opkøb, og hvilke udfordringer det kan give organisatorisk.
Som mangeårig blæksprutte har jeg oparbejdet et solidt overblik og trives i en hverdag, der er kendetegnet ved mange udfordringer og opgaver.
• Commercial management experience from international B2B companies
• Analytical and execution-oriented professional
• MSc in International Business from CBS and executive education program in leadership development
• Married to Sidsel, father to Karl-Emil and Karoline
Direktør / leder med stor erfa- ring i ledelse af salgs- og tekni- ske organisationer i Danmark og Norden.
Jeg trives med at arbejde bredt inden for flere forskellige om- råder. Jeg samarbejder godt med mennesker på forskellige niveauer og i forskellige roller. Jeg har et godt overblik og fo- kuserer på helheden samtidig med, at jeg forstår, at forskel- lige interessenter har hver deres fokusområde.
Jeg ser ’leading by example’ som den bedste måde at moti- vere medarbejdere på.
Resultatorienteret i min tilgang til markedet, samarbejdspartnere og fremskridt.
Intelligent og fremadskuende uden at forbindelsen til virkeligheden og realiteterne ignoreres.
Inkluderende, nærværende og servicerende overfor medarbejdere, så disse til stadighed kan lykkes med at udføre deres arbejde så de kan være stolte af sig selv og deres indsats.
Venlig og omgængelig med en fast vilje, et overblik for detaljen og retningsgivende for mig selv og mine omgivelser.
Resultatorienteret erfaren leder - styr på deadlines.
Har taget en start-up fra idé til etablering i 12 lande på 3 år.
Og, har også været en del af direktionen i dagligvarekoncern hvor vi vækstede på en milliardomsætning, ved at dosere markedsføring, drift osv. i rette mængder.
Begge elementer er motiverende for mig.
Det har lært mig driftopgaverne i detaljen i mindre virksomheder, samtidig med at kunne trække på eksperterne til rådighed i større organisationer.
Alle stillinger har haft salg som primære ansvar, og jeg trives ved at indsatsen er målbar.
Mit mål er at tage ansvar for enten en forretningsenhed i større virksomhed, eller øverste ansvar i mindre virksomhed.
Som person er jeg analytisk, talstærk samtidig med at jeg omleder prioriterer godt samarbejde i det daglige.
Er rejsevant og begår mig ubesværet på Engelsk og til husbehov i Tyskland og de nordiske lande.
My career started out working for international banks in London. As my career progressed, I moved into business development working with technology start-up businesses and innovation projects, as well as founding my own companies.
In summary, I have 3 distinct parts of my career, offering a unique breadth of experience:
Strategisk leder med masser af energi – med dokumenteret direktørerfaring
… senest skabt +500% vækst i salg
Entusiastisk slider, stor arbejdskapacitet, godt menneskekendskab, meget solidt teoretisk fundament, dokumenterede resultater for vækst og udvikling. Fokus på vækst. Dygtig leder – empatisk people-person. Meget driftssikker.
I have as a leader in the banking industry, successfully and repeatedly, started new business areas and created high growth and customer satisfaction. This has happened in different geographies and company cultures, in companies undergoing radical transformation, in markets characterised by rapid digital change, and with customers and colleagues from all parts of the world. My strong results among other build on the ability to create value based, credible and trustful customer relationships, on establishing a strong and sustainable customer focus in all parts of the business, and on setting the right strategy that works on both tactical and operational levels.
I offer profound professional competencies in a number of disciplines, with extra high engagement in customers, entrepreneurship, business management, and not the least sales and marketing of complex services.
My teams and I have been trusted advisors for large corporates & institutions across a wide range of different private and public industries - so I have a very broad industrial/business understanding.
I thrive in a busy, challenging and versatile working environment, in ambitious companies, where I may influence progress and success, in close cooperation with customers, management and employees.
Når man ansætter mig vil man få en bred kommerciel og strategisk lederprofil som er dygtig til daglig ledelse, planlægge, se løsninger og tage beslutninger. Motiverer og eksekverer og faciliterer og rapporterer. Jeg sætter en ære i at lede, fordele og forankre de rette ressourcer de
rette steder og dermed sikre et effektiv og et sundt output fra min organisation, som vil, servicerer eksisterende stakeholders og gatekeepers i værdikæden, så man kommer succesfuldt i mål med en given opgave.
Jeg arbejder med mine analytiske evner og udvikling af et risikobillede og de tilhørende processer helt ud i den lavpraktiske drift, så der kan opnås solide resultater, baseret på hele værdikæden. Dernæst ligger det helt naturligt til min personlighed at tage del i den
overordnet udvikling og konsolidering af leverancer, gennem daglig synlig, lyttende og værdigbaseret ledelse, der er baseret på rettidig omhu og menneskelig empati, sympati og KPI´er.
Jeg er en erfaren IT-Chef / Projekt-Chef / E-Ingeniør, med en stor bred IT erfaringen. Jeg har en række skarpe kompetencer indenfor bl.a.: Projektledelse, Afdelingsledelse, ERP-systemer, virksomhedsrådgivning. Samt ikke mindst: samarbejde og kommunikation i en kompleks dynamisk organisation, der skal implementere nye IT-systemer.
Som person er jeg: Serviceminded, Samarbejdsvillig og god til at kommunikere på alle niveauer i en virksomhed.
I thrive very well with being part of an international and national business where sales, marketing and service are in focus. Where a long-term strategy is of great importance for future growth – without setback, but also where the right decisions sometimes need to be made quickly.
I can for this X COMPANY provide lots of energy, high drive and commitment. I work hard and professionally with tasks and know what it means to be result-oriented and service-minded. I have in previous jobs worked with various products, including FMCG products, garment industry,life style Brands, manufactoring and service industry. Therefore, I am personally very adaptable, along with a good ability to put myself in new things, and I know what it means to develop existing countries / customers and build new markets. This is achieved, inter alia. through strategies, action plans and working closely with all employees.
I am used to having responsibility for employees and thrive very well taking the lead of a company to achieve common goals. Using visible leadership, strong communication, motivation and my positive approach to things, I am convinced that I can coach and motivate the employees to achieve good and mesurable results. Including my own.
I am use to traveling a lot outside Denmark and therefore it will not be a problem for me to be away from home for longer periods.
My experience in national / international B2B/B2C sales and service, as well as former extroverted posts, I have the right fighter will, independence and discipline to make a difference in X COMPANY.
I refer to the attached CV in terms of work experience, language skills, IT skills, B2B and B2C experience and marital status.
From the above, I look forward to a more in-depth personal interview, and I am of course available if you require further information.
Sincerely
Adrian Durrani
I am an analytically strong Chief of Staff with experience in change management, strategic planning and data analysis. I am a quick learner and a curious person with a flair for driving and developing strategic thinking and insights. I work well in an international and cross-cultural context and I am great at managing projects and stakeholders with conflicting interests.
Jeg er en erfaren topleder, der med succes har drevet en IT-virksomhed til at blive markedsleder indenfor sit felt og dermed en væsentlig aktør i transformationen af energi- tele-, og forsyningssektoren.
Tidligere i min karriere har jeg desuden arbejdet med løsninger på tværs af software- og analoge / digitale hardwareteknologier..
Jeg er troværdig og tillidsskabende som person og besidder den ro og faglige kompetence, der følger af snart 20 års praktisk erfaring med strategiarbejde, ledelse, salg, administration, IT-leverancer, projekt- og økonomistyring samt rådgivning.
Ledelsesmæssigt har jeg en naturlig autoritet og evner at træffe beslutninger og eksekvere effektivt i komplekse sammenhænge.
Nøgleord i omgangen med kollegaer, interessenter og forretningsforbindelser på alle niveauer er: Gennemslagskraft, fokus på fakta, ærlighed og humor.
Kompetenceprofil - Jeg har bl.a. erfaring inden for følgende områder:
- Definere og eksekvere forretningsstrategier baseret på nutidige og anerkendte strategimodeller.
- M&A.
- Daglig ledelse på alle niveauer.
- Organisations- og ledelsesudvikling.
- Forretningsmodeller og -planer.
- Forhandling af juridiske- og kommercielle forhold.
- Kontrakt- og leverandørstyring.
- Salg; herunder besvarelse og forhandling i relation til udbud.
- Gennemførsel af projekter i internationale omgivelser med multikulturelle teams.
- Etablering og fastholdelse af stærke relationer til - og på tværs af - afgørende interessenter.
- Rådgivning.
- Produktudvikling.
- Inegration af teknologier.
- Ledelse af projekt- og udviklingsteams herunder outsourcing.
- Programledelse: Leverance og forandringsledelse ift. store IT-projekter med mange interessenter.
An experienced and dedicated CEO and commercial executive/Sales Director with a proven successful track record in the Nordic countries, who thrives on leading sales-driven organisations to an ambitious and fast-growing level.
My passion is to work with and develop people, so they grow and thereby achieving extraordinary results in motivated high-performance teams.
As a company, you will invest in an extraordinarily committed leader with a leadership style which is result-oriented, empathetic, motivating and challenging. Sincere interested in people and lead thru people. Close to the organisation and has always built strong, loyal and sustainable teams with high employee satisfaction and motivation.
Achievements:
- Best sales director in the world 2 years in a row – among 9.000 employees in 42 countries
Negotiating skills on all levels, as I have comprehensive experience in doing business with the largest companies and public authorities in the Nordics, including private and public tenders.
Being close to the organisation and creating fast, visible and sustainable results has resulted in being oriented towards growth-oriented medium-sized companies. I am an executor and get things done.
As a person I am passionate, ambitious, straight forward, easy to get along with, open-minded and with a solid sense of humour
Med baggrund i mere end 15 år som direktør og leder i store koncerner som TDC og Telenor samt +10 år som direktør i flere start-up virksomheder inden for IT og e-handel, kan jeg bidrage med solid erfaring i forretningsudvikling, operationel virksomhedsdrift og iværksætteri. Samtidigt har jeg fra mine mangeårige bestyrelsens aktiviteter betydelige kompetencer inden for strategisk udvikling af selskaber.
Jeg brænder for marketing og stræber altid efter best in class. Har de sidste par år ledet et team på 13 personer i 1:1 markedsføring. Er god til at motivere, og se muligheder i mine kollegaer. Og har et højt og smittende energiniveau. Bruger data og analyser til at skabe dialog der virker. har en solid platform indenfor både off- og online kommunikation. Jeg har ikke en akademisk uddannelse, men arbejdet mig op ved hjælp af min store
nysgerrighed og drive. Dette suppleret med masser af ekstra uddannelser igennem min karriere.
Experienced, national/international FMCG/CPG/B2B executive, leading as SVP, VP, CEO, CCO, CMO, MD, GM, Business Group or Unit responsibility (including start-up / venture). Authentic, communicative, transparent leadership with a strong commercial drive. More than 29 years of work experience from the food and beverage industry, in many years with corporate responsibility as Chief Executive Officer and full value chain (P&L responsibility). Among others had leadership and commercial roles nationally and internationally in positions at companies such as Coca-Cola, Danone, Unilever, Arla Foods amba and Orkla Group. Has extensive insight into, and experience with organizational internationalization, local / global business development projects, go-to-market initiatives and export in its facets. Has built up global and international networks / relationships in more than 30 countries, holds a B.A. degree in Business Administration from Roskilde University Center, and has followed several training programs, courses and workshops at London Business School and IMD in Lausanne.
I am passionate about building up new businesses. Building up structure, governance, teams; to enter new markets, introduce new products or to grow the existing business.
I thrive in both corporate and start-up organizations, when there is a need for change and an aim to reach for excellence and high performance.
Working well in both head and tail wind, as I am attracted to challenges. I am curious and enjoy asking questions, understanding new trends, understanding people, understanding clients and finding innovative solutions.
Most of my career I have worked within IT, Technology and understand the Digital journey. To challenge myself, I have also used my experience in sectors like fintech, construction and HR management consulting and have learned quickly to adapt to new industries.
As a leader I have developed to become one that delegates and practices trust, at the same time creating structures to follow-up and ensure constant focus on results. I enjoy working with people, to motivate, coach and help them grow and succeed.
Finally my overall objective is to see clients excited about our products and services, both in the sales phase and the delivery phase. Satisfied clients, that trusts us, buy more and grow their own and our business.
Having a broad background from procurement, I played a vital part in transforming Jeld-Wens procurement function , implementing category management and being a team
leader for two teams in a matrix organization across Europe, and a t the same time creating the corporate procurement strategy .
As a leader I am driven , self motivated and capable of thinking out of the box . I believe in working through and with others and creating a n environment for people to thrive and
grow. I have a strategic mindset and see the big picture and at the same time I understand the necessity of diving into details to identify savings and create value.
Jeg motiveres af og er god til at forbedre eksisterende organisationer, afdelinger og grupper. Det kan være i veletablerede virksomheder eller i yngre organisationer, som skal opbygges og strømlines.
Især strategi, forandringsledelse, organisationskultur og det kommercielle (salg) har min store interesse, og er det, som jeg er god til.
Karrieremæssige ambitioner er en lederstilling i en (mellem)stor virksomhed eller organisation. Det kan også være kommerciel direktør i en større virksomhed eller leder i en politisk tung organisation eller virksomhed.
Erfaren R&D leder med ønske og evner til at levere innovative og førende produkter og løsninger.
Jeg leder efter senior ledelsesposter indenfor produkt- eller softwarefirmaer med fokus på teknologi, software / digital, produktudvikling eller PMO.
Indtil december 2019 ledede jeg al applikationsudvikling hos GN Hearing. Efter jeg havde modnet min organisation, og der var et ønske om at refokusere R&D samt et ønske om at reducere i overhead, blev vi GN og jeg enige om at vore veje skilles.
Jeg er derfor nu tilgængelig for den næste gode udfordring og vil kunne starte når som helst hos et ikke-konkurrerende firma. Skulle der være tale om konkurrerende forhold, vil jeg først kunne tage ansættelse pr 1/7, 2020.
Med udgangspunkt i mangeårig erfaring med ledelse på taktisk og strategisk niveau med store resultater indenfor forretningsudvikling, outsourcingsprojekter, forandringsprojekter og implementeringsprojekter tilbyder jeg min erfaring og evner i stillinger som CEO, COO, Projekt direktør eller lignende
Jeg trives godt med kompleksitet og mange interessenter. Er formidabel til at skabe klarhed og rydde problemer af vejen. Midlerne er forretningstæft, fokusering, handlekraft, lederevner og erfaringer med portefølje-, program- og projektledelse indenfor IT, forretning og drift.
I en alder af 24 år, I en kort studiepause, havde jeg mit første lederjob som interim direktør for 25 medarbejdere. Efter at have færdiggjort min ingeniøruddannelse, startede jeg som designingeniør hos et amerikansk firma, der designer CPU’er for f.eks. Nintendo & Sony. Jeg rykkede hurtigt over i en projektlederrolle, og arbejdede der indtil firmaet lukkede sine aktiviteter i Danmark.
Jeg har haft ledelses- og projektledelsesansvar for store projekter såvel i Danmark som i udlandet, og styret disse succesfuldt. Eksempelvis implementering af en B2B portal med Novo som pilotkunde, et nyt intranet for 800 medarbejdere, et nyt ERP system til Seven Seas Germany, en migrering til skyen for Seven Seas Group, såvel som udviklingen af en E-commerce platform til Polyteknisk Boghandel.
Over en periode på to år opbyggede jeg et shared service center startende med udvikling af vision, mission, værdier og strategi for derefter at opbygge organisationen. Jeg skabte væsentlige besparelser og landede nye kunder.
I 2017 blev jeg direktør for Cubisol, som tilbød it-services til den maritime industri på globalt plan med medarbejdere på tværs 3 kontinenter. Jeg havde mandat til at evaluere virksomheden, og lave en turn-around, eller, hvis besluttet, til at lukke den. Efter at have analyseret mulighederne på kort og lang sigte, besluttede jeg sammen med bestyrelsen, at lukke.
Senest, har jeg arbejdet som direktør for det tyske datterselskab til Seven Seas Group. Jeg var globalt ansvarlig for salg af reservedel, og havde medarbejdere i Hamborg og Singapore.
Alt I alt er jeg vant til at lede grupper på op til 60 medarbejdere og herunder at lede på tværs af kulturer og grænser, og jeg er vant til at tage ansvar for det finansielle inklusive årsrapport for en forretningsenhed og/eller en hel virksomhed.
Jeg har mere end 30 års erfaring med økonomi og ledelse af mennesker. Jeg har solid erfaring i nationale og internationale virksomheder med opgaver inden for strategiudvikling og -udførelse, optimering og specialisering, organisationsudvikling, implementering, organisk vækst og udvikling. Baseret på økonomi, HR, IT og salg inden for detail- og produktionsvirksomheder. Mine kompetencer spænder fra praktisk til det strategiske niveau og er følgende:
Jeg er resultatorienteret og arbejdsom, der sammen med min solide økonomiske baggrund og mange års erfaring gør, at jeg hurtigt kan sætte mig ind i nye komplekse sammenhænge og udfordringer.
Min ledelsesstil er åben, tydelig og moderne.
I produce considerable and tangible business value in IT, tech and digital oriented companies. In my most recent employment I build revenues from 0 to +13mEUR and a company with 30 employees in 4 years. Fully bootstrapped and no losses. This achievement was recognized with Børsens Gazelle award in 2018.
|
Executive summary:
I am a true internationally mobile leadership profile, who can identify, setup, build and run international operations. Strong capabilities in international strategic management and leadership through work in a vast number of different cultural environments. Long, solid track record of securing successful, steady and profitable operations within short time frames.
I am the person, who you put in charge, if you need someone to execute on a new and/or international business strategy, integrate a M&A, establish a shared service/nearshoring/outsourcing center or similar. It can be in technology business areas as IT, telecom, production, financial sector or another business area.
Characteristics of my career:
The red thread in my career is to identify and establish new operations and/or perform turnarounds of existing operations and businesses in both emerging and developed markets. This includes strategic market entries and go-to-market strategies, such as evaluation of product mixes and portfolios, based in thorough analyses, adaptability, planning, restructuring and re-introduction of products and services for future success.
Organizational focus:
My motivation is centered around identification and building lean, efficient and well-functioning organizations.
My leadership style is open and straight forward, with focus on building performance culture via personal motivation and empowerment.
Personal characteristics:
Focused; loyal; the company’s man; focus on the human angle and motivation; truly believe that people are the biggest asset in all companies; focus on education; disruptive thinking and always working on improving the value of the operation/deliveries of the company.
Motivation:
I can work and operate internationally/globally and have experience from most of the continents and cultures.
My role can be top/division/country leader/manager, management consultant or similar, depending on the situation and specific needs. I can operate both on interim terms and on a fixed term contract.
Cand.merc. med 14 års CEO-erfaring indenfor Grafisk/IT, biotech og tekstilbranchen (DKK 400+ mio.). Desuden næsten ni år ved LEGO Company, med globalt P&L-ansvar for det ældste alderssegment. Stor erfaring med global brand management og produktudvikling.
Stor ledelseserfaring inden for FMCG og BtB. Har været involveret i flere turnaround-cases såvel som vækst-cases.
International salgsledelse, samt stor erfaring med sourcing fra Asien (Vietnam, Kina, Bangladesh og Indien).
Forhandlingsvant. Har lavet aftaler med Ferrari, Disney, Novo Nordisk, Salling Group m.fl.
Ansvarlig for hele værdikæden. Herunder proces- og strukturoptimeringer.
Har drevet strategiprocesser og har stor hands-on implementeringserfaring.
STÆRK UDDANNELSES- & UDVIKLINGSPROFIL
Jeg er passioneret for udvikling af individer, grupper og organisationer. Mange års erfaring med HR, udvikling og at uddanne ledere og medarbejdere. Har solid erfaring med at designe/ facilitere udviklingsprocesser ift. leder, ledergrupper, teams, arbejdsmiljø herunder trivsel og samarbejde.
Jeg har arbejdet med hele HR-paletten som både Chefkonsulent og HR-konsulent. Kan derudover også bidrage med facilitering af strategiudvikling, innovationsprocesser, bestyrelsesudvikling samt som personlig coach på alle niveauer i organisationen. Har også bestyrelseserfaring.
De sidste 7 år har jeg arbejdet som Uddannelseschef i Coop. Foruden at lede 4 medarbejdere har fokus været på, at opbygge en professionel uddannelsesafdeling og intern konsulentfunktion, der årligt uddannede ca. 1.500 kursister.
Kort om mig
Jeg er god til, at skabe relationer og tillid på alle niveauer - tager gerne lederskab. Opleves som en stærk retoriker og visionær nytænkende leder, som både kan få ideerne, men også gennemføre visionerne. Jeg har god erfaring med politiske og komplekse organisationer. Min store forståelse for både mennesker og forretning har altid givet mig godt følgeskab og bidraget til resultatskabelse.
Uddannelser:
Mastergrad i organisationspsykologi, MPO, Roskilde Universitetet
Executive Bestyrelsesuddannelse fra CBS og INSEAD
Proceskonsulent, PKU, certificeret - Green & Andersen
Certificeret i flere profil- & testværktøjer.
Med venlig hilsen
Carsten Lingren
(M) 31423110
Erfaren business development Executive med både forretnings- og teknisk ekspertise, der er kendt for at transformere strategi til virkelighed. Meget ambitiøs og målrettet; i stand til at definere og udføre strategi, vokse start-ups til forretningsenheder, drive forretning ved hjælp af en projektorienteret tilgang, lede gennem ledere, styre internationale teams med en forskelligartet og positiv tilgang til lederskab. Modtager af Danmarks Berlingske Business Talent 100 Award (2013): En af 16 udvalgt inden for lederkategorien. Som leder, leder jeg gennem styrkebaseret lederskab, fokuserer på udvikling af enkeltpersoner og teams, men sætter også ambitiøse mål for mig selv og mine teams. Kendt for altid at udføre og levere engagement på meget forskellige områder; som at opbygge en medicinsk IT-forretning, levere enorme lanceringsprogrammer for høreapparater eller opbygge en ny høreværns-forretning indenfor et på det tidspunkt ukendte marked.
Efter en lang karriere på højt ledelsesniveau i mange forskellige roller i Alfa Laval, har jeg senest været CEO for Dantherm Group, en industrikoncern med milliardomsætning og ca. 600 medarbejdere i 14 lande, hvorfra jeg netop er fratrådt.
Jeg kan bidrage i mange sammenhænge; ikke mindst med mine mange års erfaring i at drive forretning og forandring i komplekse organisationer og en ledelsesstil, der altid har skabt engagement, resultater og gode skudsmål fra alle organisatoriske lag.
Jeg har i øvrigt tidligere med også interim erfaring og har med kort varsel og for begrænsede perioder trådt til og videreført og/eller ændret en organisation og sikret dens forretning, altid med succes.
Accomplished and results-driven leader with comprehensive experience directing all aspects of operations management, sales, and business development as well as developing strategic marketing initiatives and implementing events to launch new brands. Solid track record of executive leadership in negotiating deals and contracts as well as communicating and dealing with change and conflict. Experience in business management, strategic key account growth, staff training, international brand promotions, and performance improvement. Capable of defining business mission and integrating resource strengths to deliver impeccable performances. Skilled in delivering high quality customer service and strengthening relationships with business client.
Se vedhæftede dokumenter
Gennem hele min karriere har jeg beskæftiget mig med internationalt handel på mange forskellige niveauer og i mange forskellige lande. Jeg trives bedst i en uformel organisation, hvor der er fart over feltet og frihed under ansvar. Jeg er ikke bange for at at tage fat og går gerne den ekstra meter, der skal til for at nå virksomhedens mål. Derfor møder jeg altid folk i øjenhøjde og forsøger at skabe et miljø der er behageligt at være i uden at miste fokus på dét- det handler om - salget !.
Sidder idag som direktør for MJK Automation. Vi er en elektronikvirksomhed i vandbranchen på ca. 60 mand med en omsætning i 2019 på 109 mio. kr.. Jeg blev en del af virksomheden i 2014 og vi har på 6 år været på en fantastisk rejse hvor vi har vækstet godt og vel 70% og øget vores indtjeningsgrad (Operating Income) fra -2% til godt 20% i 2019. Alle mine resultater skabes af ledergruppen. Jeg ser mig selv som kommerciel med et stærkt teknisk fundament som sætter en ære i at have styr på økonomien.
Det er nu tid til næste udfordring. Jeg er primært interesseret i CEO for små og mellemstore virksomheder der omsætter mellem 50 og 300 mio. kr. med 30-200 medarbejdere. Det sagt, så er jeg åben, hvis den rigtige mulighed byder sig. Eksempelvis COO i en større virksomhed. Jeg er forbi behovet for at pynte mig med nye fjer og status. Det er opgaven der er vigtig.
Hvis det har interesse kommer jeg også gerne forbi til et kaffemøde.
Jeg brænder for at transformere en virksomhed og realisere profitabel vækst med teknologi.
Faglige tyngdepunkter indenfor:
Kaptajnen på holdet der tager bolden og:
Som person er jeg:
Jeg er en engageret erhvervsøkonom, cand.soc., der de seneste par år har arbejdet i Epinion, hvilket har givet mig erfaringer og interesse i projektledelse og analyser. Gennem Epinion har jeg opnået stærke analytiske egenskaber og erfaringer med alle processer mellem tilbudsskrivning og afrapportering. Dette gør mig i stand til at indsamle data, som jeg kan omsætte til praktisk og forståelig viden, men også at have flere bolde i luften på én gang. Som person er jeg kendetegnet ved at være social, hjælpsom, ansvarlig og ordentlig, og jeg bliver motiveret af at have ansvar og bliver drevet af resultater af høj kvalitet. Med mig som medarbejder kan I forvente en engageret og pålidelig kollega, som bidrager både i teams og selvstændigt.
Gennemførsel af transformation og acceleration af vækst og udvikling, uden at slå den eksisterende virksomhed ihjel. Mine resultater er baseret på strategisk klarsyn og en stærk eksekveringsevne – samt min evne til at få organisationen til at drive selv, som følge af min involverende og motiverende lederstil. Erfaring med alle direktions resort områder og P/L.
Vælg kandidater: