KANDIDATLISTEN
Søg blandt mere end 5000 velkvalificeret ledere og specialister, eller ring og
få del i vores interne database og netværk som er opbygget gennem mange år i branchen.
Søg fx CEO, CTO, CFO, COO, produktchef, Studentermedhjælper eller lign.
Tryk “Clear” før nye søgninger, idet cookies gemmer gamle søgninger.
Jeg hedder Jesper Bitz, 55 år gammel og er en erfaren leder og salgsdirektør inden for salg, udlejning, service og produktion af tekniske løsninger af modulbyggeri til professionelle kunder i primært bygge-, anlæg- og rådgiverbranchen, industri- og produktionsvirksomheder, kommuner, regioner og staten.
Jeg tænker og arbejder strategisk og langsigtet, er forhandlings-vant, besidder godt købmandskab og er god til at opbygge og bevare relationer.
Ledelse, økonomi, eksekvering, forretningsudvikling, medarbejderudvikling, salg, service, produktion, kunder, projektledelse, tilbud og udbud, bæredygtighed og cirkulær økonomi m.v. er, og har været, min hverdag i mange år.
A senior leader within Operations, Production, Supply chain management, Service and Engineering, with 20 years of experiences, 16 years in line management/leadership (Dynatest, Ruko, Norgren and Nilfisk Advance) and 4 years in management consulting (Oleto and Capacent). Goal-oriented work ethic combines a strong educational background with an empathic, pragmatic, process and team orientated approach. Focusing on developing the full value chain and create a foundation/platform for growth. Experiences gained in many different lines of industries and in many different cultural environments, in in both local and global organisations. Areas of expertise include strategic sourcing & replenishment, ERP implementation, LEAN, organisational development, ISO, logistics & distribution and customer service.
Understand what create value for the customer. Communicating to all layers in the organisation. Can work both strategically, projects and daily operations.
Kender I den følelse når salget lukkes og adrenalinen kører i kroppen, hjertet banker og man har følelsen af at man kan vælte hele verden? Så forestil dig at være chef for 6 teams der leverer det.
Det giver et KÆMPE adrenalinboost.
Forestil dig så, at du har bygget 3 lande op fra bunden. Fundet de rigtige sælgere og Customer Success folk, opbygget en markedsplads hvor værksteder mødes med bilejere over 10.000 gange hver eneste dag. Vækstet omsætningen med 180% på bare 2 år og sikret at Autobutler er en af de SaaS og tech platforme som er blandt de mest søgte i de 3 markeder jeg repræsenterer.
Det har jeg lykkedes med.
Det har været en vanvittig rejse, men ved at ansætte de rigtige mennesker og sikret tårnhøje salgsmål, har rejsen været helt fantastisk.
Profile
Executive Profile
STRATEGISK STÆRK CEO MED ERFARING FRA INDUSTRIEL VIRKSOMHED
Erfaring fra international industriel produktionsvirksomhed med fuld værdikæde og omsætnings ansvar for et større 3-cifret mio beløb. Stor vækst i top og bundlinje kan dokumenteres.
Stor erfaring med ledelse og coaching af ledere og har i en årrække arbejdet op mod en professionel bestyrelse. Er også selv aktiv i eksternt bestyrelsesarbejde.
Har stor og dokumenteret erfaring i udarbejdelse af vækststrategier (forretningsudvikling, drifts- og ressource optimering) og efterfølgende eksekvering og resultat dokumentation.
Som leder er jeg visionær, innovativ og sætter barren højt. Sætter en klar retning og ramme for virksomheden og medarbejdere, så de kan udfolde deres kompetencer mod det fælles mål.
Min ledelsesstil er direkte, indlevende og respektfuld, da jeg kender effekten af motiverede medarbejdere for at udvikle/flytte virksomheden i den rigtige retning.
Jeg
Jeg kan tilbyde en erfaren leder, der sikrer retning, struktur og fremdrift – og ro på bagsmækken.
Overordnet har jeg viden og erfaring i både bredde og dybde inden for ledelse, kommunikation,
kundeservice og kvalitetsledelse/GDPR. En væsentlig kompetence ligger i at gennemføre kulturelle og organisatoriske forandringsprocesser med grundlæggende ændring af holdninger og opgaver. Som leder har jeg bevist, at jeg kan effektivisere og optimere, så mere udføres bedre af færre. Endelig har jeg vist, at jeg kan flytte
kundernes holdninger og handlinger gennem fokuseret kommunikation og kundeservice.
Strateg, ambassadør og kulturbærer er tre titler, der kan sættes på mig som leder. Først og fremmest fordi
jeg bruger mig selv og mine holdninger i arbejdet med at skabe nyt og lede gennem forandringer. Min
ledelsesstil er åben og anerkendende. Jeg er samtidig kendt for at kunne skabe relationer med
samarbejdspartnere og bygge bro. Her kommer min erfaring fra både det private erhvervsliv og offentlig virksomhed til gode. Ud fra mottoet "Hellere være på forkant end på hælene" er jeg proaktiv og søger at sikre rettidig og dækkende kommunikation til fx direktion og bestyrelse.
Med en Master i Management Development (MMD) fra CBS og HD i henholdsvis regnskab og afsætning har
jeg det teoretiske grundlag for at kunne gå ind i mange, forskelligartede stillinger, hvor min analytiske sans
hjælper mig med at kunne sætte mig ind i komplekse problemstillinger og nye, gerne tekniske fagområder.
Senest vist som konstitueret vandchef for en større afdeling i forsyningssektoren.
Jeg bidrager til virksomhedens langsigtede udvikling gennem strategisk overblik og tænkning samt et stramt fokus på eksekvering.
Jeg sikrer engagement i organisationen gennem tillid til den enkelte, delegering og inspiration samt en åben og troværdig ledelsesstil.
Jeg motiveres af udfordrende opgaver, en foranderlig hverdag og engagerede kollegaer, som – sammen med mig – mødes for at gøre tingene bedre end i går.
Jeg har +20 års erfaring med at professionalisere finansfunktioner og processer i internationale virksomheder samt at drive og/eller medvirke i store projekter og forhandlinger samt strategiarbejde, omstruktureringer, omkostningsreduktioner, køb og salg af virksomheder, værdiskabende rapportering, implementering af ERP-, budget- og konsolideringssystemer, udarbejdelse af Transfer Pricing dokumentation, Cost/benefit-analyser m.v.
Min ambition er at stå i spidsen for en værdiskabende funktion eller organisation, som konstant stræber efter at gøre processer enklere og bedre til glæde for virksomhedens interessenter samtidig med at medarbejderne føler, at de har et meningsfyldt arbejde.
Jeg er en udadvendt, ambitiøs og tillidsfuld person med flere års erfaring
indenfor ledelse i både mindre organisationer, men også store og
internationale organisationer. Jeg kommunikerer klart og tydeligt på alle
niveauer, og ved at virksomheden leverer bedst, når medarbejderne trives og har et godt arbejdsmiljø. Jeg er kommerciel orienteret og tager altid udgangspunkt i de konkrete markedsudfordringer, for at matche dette med de rigtige løsninger.
Experienced international executive with full value chain responsibilities. Operations and Supply Chain has been the career backbone and experience has been obtained across different industries, including Automation, Health Care, Green Tech, Packaging and Equipment Manufacturing industries.
Successful track record from turnarounds and merger & acquisitions including harvesting of synergies.
Experience from developing and executing go-to-market strategies, marketing, sales management, product development, customer service as well as sales execution from large project sales and sales through distributor networks. Have created B2B marked leadership through enthusiasm, focus on innovation and understanding customer needs.
Have lived and worked abroad and assumed responsibilities in more than 10 countries. Have done daily business with China since 2000 and Poland since 2013. Proven record of award-winning performance improvements programs, manufacturing transfers, outsourcing, mergers and turnarounds.
Have successfully developed and implemented numerous business strategies.
Solid and varied business background. Have worked for listed companies, family owned companies and private equity owned companies.
Strong leadership profile, with very good and open communication skills. Being referred to as energetic and result oriented. Recognized by strong focus on execution and development of organizations and individuals.
Several years of experience as non-executive board member.
Drift sikker passioneret kvinde med en bred baggrund indenfor HR. Jeg kan bidrage med viden, energi, service og resultater. Jeg er vant til at begå mig på alle niveauer og har ry for at have en god situationsfornemmelse. Desuden er jeg uhøjtidelig og lægger vægt på at skabe tillidsvækkende relationer til medarbejdere/ledere og samarbejdspartnere.
Kompetent og robust leder/direktør med stor erfaring og enestående resultater indenfor drift-, produktion-, forretningsoptimering og udvikling. Stor erfaring med internationalt samarbejde og kulturforståelse fra både Forsvaret og det private. Har de seneste år bidraget væsentligt til Telenor DK´s ”turn-around” i form af simplificering, digitalisering og ”new agile way of work”.
Har en unik evne til at levere resultater og drive forandringer med en klar styrke i eksekvering. Evner at drive strategiforankring på tværs af større organisationer og behersker værktøjer til agile og innovativ projektledelse og udvikling. Evner at lede delegerende og involverende med plads til andre, men formår også at træde i karakter og skære igennem, når det er påkrævet.
Har bygget resultatskabende organisationer ”op fra bunden” med afsæt i strategi, værdier og visioner. Har skabt flotte resultater som personaleleder for driftsorganisationer med 500+ ansatte og samtidigt drevet effektive outsourcing partnerskaber til 50 mio dkr årligt. Bliver anset og anerkendt som en meget robust og naturlig leder med høj grad af integritet og loyalitet.
Udvikling, strategisk og effektivitet; er nøgleordene i den røde tråd om mig og min karriere!
Jeg er en beslutsom, struktureret og analytisk person, som er motiveret og drevet af at udvikling strategier og organisationer. Og jeg er en ildsjæl med et stærkt ønske om at være med til at gøre en forskel for mennesker.
Min finansielle baggrund kombineret med min solide forretningserfaring, som har givet mig en stærk ballast til hurtigt at gennemskue og knække komplekse problemstillinger, hvilket har været til stor gavn i alle mine jobs.
Jeg er rigtig god i mødet med andre mennesker. Mine venskaber og relationer er åbne, tillidsfulde og ærlige, og jeg søger det brede samarbejde, hvor vi sammen finder løsninger, som kan skabe merværdi og optimisme i organisationen.
Strong results-oriented high performing CEO/COO from the Manufacturing Audio and Electronic Industry
Solid foundation in Leadership and Strategy on executive level, People Development, P/L, Operation, Manufacturing, NPI, Sourcing/Purchasing, Out-Sourcing, Negotiation/Contract, Project Management, Process Optimization, Operational Transformation and Turnarounds
Worked in most common organizational set-ups with different international reporting lines.
Recognized by being humble, a hardworking front-runner with transparent, honest and loyal leadership, empowering employees and teams with clear communication, objectives, involvement and keeping things simple.
Has successfully managed and executed large turnarounds in teams and companies. in different countries and cultures. during both good and crisis times.
Extensive business travel experience: Thailand (+100), Sweden (+50), Scotland (+30), China, Taiwan, Hong Kong, Singapore, Malaysia, US, Germany, Holland, Poland
Looking for Executive position within Administration, General Management, Operations, Supply Chain, Project Management, Turnarounds
I am looking for new job opportunities and therefore submit my CV for future reference.
Aspirations in a new role:
URL for LinkedIn profile: dk.linkedin.com/in/meyermikael
Looking forward to hearing from you, should you have any interesting openings.
Kind regards,
Mikael Bondo Meyer
Global B2C, B2B & B2G Leadership, powerful in providing results through strategies achieving growth in an international setting. Proven track record in delivering financial results across sectors including automotive, defence, radio & satellite communication, luxury audio/video as well as management consultancy & advisory. A pragmatic & hands-on C-level executive with the ability to transform a strategic mindset into an operational plan on global markets. Extensive experience within organizational & commercial leadership operating in the EMEA region.
Forretningsorienteret økonom med solid erfaring i virksomhedsdrift og økonomistyring, IT og HR.
Arbejdet i ejerledede, koncerner og kapitalfondsejede virksomheder med indgående viden omkring selskabs- og personaleret.
Systematisk, analytisk og nysgerrig som evner hurtigt at forstå forretningen og virksomheden.
Omgængelig og hjælpsom - baseret på værdier som ordentlighed, åbenhed og tillid.
ERFAREN, AMBITIØS OG UDVIKLINGS- OG SAMARBEJDSORIENTERET PROFIL
Jeg har opnået solid ledererfaring fra ledelsesfunktioner, hvor jeg bl.a. har været med til at etablere og drive økonomi- og stabsafdelinger. Jeg udviser gennemslagskraft hvor nødvendigt og er en ansvarlig leder med høj integritet. Jeg har fokus på at skabe de ønskede resultater, samtidig med at jeg skaber følgeskab. Jeg er en udpræget holdspiller der grundlæggende tror på det bedste i andre mennesker. Jeg har naturlig autencitet og autoritet. Jeg har omfattende viden om økonomi, økonomistyring, strategi og ledelse. Jeg fungerer i øvrigt som censor ved en række uddannelser, og har undervisningserfaring fra bl.a. CBS og Professionshøjskolen Metropol. Jeg har ren straffeattest og sikkerhedsgodkendelse til yderst hemmeligt. Jeg bruger min fritid på min familie og venner og interesser mig i øvrigt for bl.a. sport, coaching og undervisning.
Jeg har over de sidste 35 år haft roller som adm. direktør, CFO og Markedschef og har i en 6 måneders periode også være interim direktør i en industrirobotvirksomhed i Herning – en tid jeg fandt meget spændende og udviklende.
Jeg opsagde efter 12 års ansættelse mit job hos Infare Solutions pr. 1 april 2019. Årsagen var, at jeg i forbindelse med en overtagelse af en kapitalfond, havde fået reduceret mit ansvarsområde fra CEO til CFO.
Siden min opsigelse har jeg bl.a. sammen med 2 andre investorer købt washa.dk ud af et konkursbo og har være aktiv som direktør i en periode. I februar sammenlagde vi Washa med Butlers (Danmarks største rensevirksomhed) og jer er nu aktiv i bestyrelsen, hjælper Butlers ledelse i transformationen, ligesom jeg rådgiver direktører i 4 virksomheder omkring forretningsudvikling, vækst, skalering og finansiering.
Min kompetencer ligger i vækst af mindre virksomheder (fra 10 til 100 ansatte), generel ledelse, salg og markedsføring, effektivisering, økonomi, turn-around og HR/organisationsopbygning. Se mit CV for uddybning af min erfaring.
Såfremt I har behov for direktør/ledelsesmedlem (eller interim) med kompetencer indenfor disse områder, vil jeg være meget interesseret i en dialog om det.
Kombinationen af min uddannelse og erhvervsmæssige erfaring gør, at det falder mig naturligt at tale med alle parter knyttet til en software-udviklingsproces. Som ansvarlig for tidligere projekter, har jeg arbejdet under parolen om at tale forretning og processer med aftagerne og teknik med udviklerne. At håndtere de forskellige aktører og ”oversætte” krav og ønsker har altid været en af mine kernekompetencer.
Over årene har jeg oparbejdet en hel del ledererfaring af IT teknisk personale, og må, hvis jeg skal sige det, blevet ret god til det. De forskellige afdelinger, som jeg har ledet over årene, har det været vigtigt at skabe en fælles identitet, som gør at alle arbejde for afdelingens fælles mål, samtidig med at lægger en ære i at se og identificere individets individuelle krav og udviklingspotentiale. Jeg sætter en ære i høj kvalitet kombineret med rettidig leverance, men har en pragmatisk tilgang, hvor ambitioner også skal tilpasses budgetter og ressourceforbrug.
I min nuværende position, som ligner den søgte meget, har jeg fokuseret på skabe motivation og arbejdsglæde gennem den rette stemning, hvor de enkeltes kompetencer danne basis for planlægning og fordeling af opgaver – selvfølgelig med SCRUM samt ITIL på den efterfølgende drift og support.
Som person er jeg en udviklingsorienteret entreprenørtype, som trives godt i en foranderlig og turbulent hverdag, men hvor årene har lært mig hvor vigtigt strategi og planlægning er for den langsigtede målopfyldelse. Da jeg tidligere har dyrket elitesport har jeg et stort personligt drive, men samtidig er jeg meget holdorienteret velvidende, at holdets præstation er vigtig i den daglige forfølgelse og opnåelse af mål. Som arbejdsstil er jeg meget vedholdende med et stort engagement, som har det med at smitte af på omgivelserne. Som leder og person er jeg stor fortaler for dialog og kommunikation, hvilket er meget vigtige værktøjer i min funktion som leder.
I help create value for companies through close collaboration across departments and organizational levels in combination with an extensive toolbox. I have a strong analytical background as a PhD in Neuroscience, and a natural strategic mindset, which has been matured as a consultant and project leader in an international environment across a broad portfolio of projects. Moreover, I have direct commercial experience from leading and developing a high performing sales team. I always seek the best solution, and I am passionate about discovering new perspectives to challenges in collaboration with other people.
Senior executive with balanced commercial and operational focus and 18 years’ experience in the software, content and consultancy services sector. Expertise is predominantly with international B2B working with large, private, multinational companies across a broad range of sectors. Highly adept at leading senior management teams and effectively engaging with board of directors as well as shareholders. Inspiring visionary that engages with fundraising, overall business and go to market strategy as well as scaling/internationalisation. Excellent interpersonal skills with a strong ability to set direction, motivate and build trustful relationships with clients, partners and internal stakeholders at all levels. Proven track record buying and selling companies incl. post merger integration.
Som person er jeg iderig, resultatorienteret og vedholdende. Jeg er interesseret i andres synspunkter og er en omstillingsparat igangsætter med talent for at gennemføre.
Jeg evner at sætte både kort- og langsigtede mål, har gennemslagskraft og går gerne forrest for at udvikle og skabe effektiv eksekvering.
Jeg stimuleres af udfordringer og er opfindsom, når jeg stilles over for dem. Jeg tænker logisk og analytisk og er derfor god, når der kræves hurtige ræsonnementer.
Jeg er en inspirerende leder, der skaber og bevarer overblikket - også i de pressede situationer. Med udgangspunkt i værdierne formår jeg at motivere, føre an og begejstre med min smittende entusiasme samt mit fleksible og kreative væsen. Jeg har fingeren på pulsen, fokus på dialogen og uddelegerer gerne. Dermed skabes synergierne, og resultaterne nås.
Min uddannelse, senest MBA i Leadership Psychology, har sammen med min erfaring fra forskellige brancher (fødevarer, cement, beton, energi, turisme, emballage, elektronik og logistik) givet mig en solid værktøjskasse.
Jeg er kendt for en positiv, direkte og troværdig approach. Min forretningsforståelse, mit kommercielle drive, mit overblik samt min empatiske tilgang til andre mennesker gør mig til en vellidt og kompetent sparringspartner. Man mærker, at mit fundament er godt og bredt – og det skaber sammen med min personlighed tillid til mig fra både interne og eksterne relationer.
Jeg er værdiskabende og nytænkende, og jeg er god til at danne mig overblikket og vurdere muligheder og konsekvenser af konkrete tiltag.
Jeg forandrer vision til virkelighed - en naturlig entreprenør - nysgerrig, tilpasningsdygtig og stærk.
Jeg ser min lidt andreledelse og brede baggrund som en klar styrke, da jeg har opnået niveau af viden, færdigheder og kompetencer, som betyder jeg kan anvende det på tværs af den branche hvor de er opnået.
Dermed har jeg opbygget en selvstændig teamplayer med en særdeles bred faglig stærk profil, der proaktiv følger udviklingen indenfor drift, problemløsning og optimering.
Som ledelsesrådgiver medvirker jeg til, at ledere og organisationer kan navigere og skabe konkurrencekraft i en foranderlig verden.
Mit arbejdsfokus er på at udvikle ledere og organisationer, så de lykkes med deres vigtigste forandringer, flytter sig fremad og forbedrer sig.
Jeg bidrager til at skabe de nødvendige sammenhænge mellem daglige indsatser og organisationens langsigtede værdiskabelse.
Jeg har en særlig forståelse for de ledelsesmæssige udfordringer, der opstår i forbindelse med internationalisering, vækst, kriser og forandringer.
Min baggrund er en solid erhvervserfaring, hvor jeg har haft strategisk, taktisk og operationelt ledelsesansvar, samt har rådgivet ledelser i danske og internationale virksomheder.
Mine erfaring stammer overvejende fra store koncerner, hvor jeg har arbejdet i såvel moder- som datterselskaber og i alle dele af værdikæden.
Med afsæt i den enkelte organisations særlige forhold og udgangspunkt bidrager jeg i dag til et udviklende og resultatskabende samarbejde i en række organisationer, der ønsker et nyt niveau for konkurrencekraft og navigationsevne.
Jeg er en frisk 24-årig ung herre, der lige er flyttet hjem til Danmark efter at have læst bachelor og spillet fodbold i USA. Jeg interesserer mig for mange ting, men sport og især fodbold er og har altid været en stor del af mit liv. Jeg nyder sociale aktiviteter med venner og familier. Derudover er jeg rigtig glad for at møde nyde mennesker og kulturer.
I am looking for a Global Marketing Director position with ambition, a strategic and commercial focus and I see a great potential in this position. I am a commercial driven marketing profile with significant experience in driving the strategic agenda and global growth in competitive markets with partners and in own channels. Recently I have defined and implemented a new global positioning and brand strategy and launched a new product in US, EMEA and ASPAC.
Triggered by the Covid19 crisis, my current company had to downsize the marketing function, and I am available for new challenges.
My experience is generated through 20 years with premium brands and commercially focused organisations on B2B & B2C markets. I have built international marketing teams with focus on digital lead generation, marketing automation and growing business opportunities. My strongest marketing skills are the ability to engage with the sales team, activate and localize campaigns in a way that makes sense for the specific market or region and maximize marketing effectiveness (ROI) based on measurable KPIs. I deliver well in a professional and ambitious company culture.
I hold a Master of Business Administration in marketing. The past 10 years, digital marketing and sales efficiency have been my core responsibilities in Phase One, TDC, YouSee, Verisure and Nespresso Professional. I am preoccupied with the cooperation and alignment between sales and marketing channel performance and sales effectiveness - working from strategy to execution in lead generation, customer experience, product launch and increased effectiveness in channels and in cooperation with the media agency and other stakeholders.
Due to my personality I inevitably become a central person for sharing information and best practice. I enjoy the contact to a broad range of internal and external stakeholders and being close to sales and market. As a colleague I am engaged, passionate and have a strong track record of gaining commitment in the organisation and engaging teams. I am motivated by results, customer satisfaction and an engaged culture with focus on team performance.
I hope you find my qualifications relevant and look forward to hearing from you.
I am a visionary leader with a strong focus on creating solid results through and together with colleagues and employees. The last 15 years I have headed up various multicultural teams with 100+ employees in US and EMEA. The employees that have reported to me (direct and via managers) have been a mix of general managers, sales people, marketing, engineers, project managers, customer support, product management and sales excellence staff.
I set the strategy and the execution of it and have for 15+ years been full P&L owner ensuring that topline, bottomline, headcounts and budgets are reached and respected.
I have a business mindset and given my 20+ years of working with technology it has become easy for me to understand complex solutions. I have multi-tier experience and how to build direct and indirect channel business along with services and recurring revenue. Looking back I have always been involved in international and multicultural business where my role has been to increase market shares and generate turnarounds.
During my career I have been a key member in international management teams, scaled up organizations (hiring and restructuring teams), generated hyper growth, as well as optimized go to market strategies combining cross organizational processes and marketing operations.
I speak and write fluent Danish and have many recommendations about me as a colleague and manager on Linkedin.
I am on the lookout for a new mission, possibly in the direction of:
☆ Wingman (COO) to a CEO of a mid-sized Business (500-1500 people) with broad based Business Accountabilities
☆ Director / Head of Supply Chain or Human Resources focused on Business Transformation
I am coming from a position as “Head of Transformation and PMO” in the Global Supply Chain of a global pharma company. In headlines it concerns to modernise and integrate the global supply chain and prepare the launches of a big wave of new medicine - 6
new to the world introductions over the next 3-5 years and hundreds of market launches.
The Global Supply Chain supports a full value chain from research in new molecules to taking old products of the
markets. It has 400 employees and about 300 nodes in the network. 40 in-market supply chains, 40 3rd party customers, 4
own sites and 40+ contract manufacturers. The remainders are 3rd party logistics companies “to sites” and “to markets”.
It is especially four core business processes which our transformation has been focused on and which I can contribute withexperience in starting up besides my experiences running a PMO with 100 projects yearly and Global Human Resources :
☆ Sales forecasts at long, medium and short sight –“New Business”, “New Products” & “Ongoing Business”
☆ Portfolio management of product launches and product life cycle updates -“NPI”, “NPL” & “LCU”
☆ Integrated business planning -“IBP”
☆ Product value streams and tactical supply chain processes -“Plan”, “Source”, “Make” & “Deliver”
I see myself as an international, visionary and strategically oriented Intrapreneur that so far has taken key roles in 4
transformations. The transformations all were focused on
changing from“Product/Service & Geography” to “Customer/Patient & Impact” and especially to move the internal business from “Functional Silos & Events” to“Flow Across & Shared Platforms”.
My role has always been to develop cross business understandings, opportunities, processes, skills and organisational
setups. This includes transparency, standards and decision making processes . Digitalization and Lean have played essential
roles as well has the creation and use of diversified personal networks internally and externally .
My motivation lies in helping business and teams to increase impact significantly across. It has always been the case and is
also the reason for my choice of education with a M.Sc. in Economics and Business Administration with a specialisation in
Business Excellence, Change and Innovation Management.
As a Change Leader I am known to take on complex and broad business problems, inspire strategic decision making,
facilitate stakeholders and secure buy in, lead across and drive momentum, structure decision flows and develop talent.
I lead team, program managers and project managers with clear overall objectives and then expectation calibration as we
move ahead via short team settings. It is important for me that team accountability is a driving force in what we do, that we
build on strenghts and that we seek to play each other better. People say that I as a person am autentic, open and multifacete,
has energy, creativity and passion to make things happen, and that I am driven, collabirative and act with integrity.
Privately I am married for 13 years, we have a daughter at 5 and we are on the way back to Denmark after 12 years abroad.
We want to move back due to sickness in our family, and I have resigned my position. I can ideally begin a
new job sometime in August, as like to move back during the summer 2020, so our daughter can begin school in August .
I hope these headlines and my CV encourage you get in contact with me. I would be happy to do a virtual interview.
Visionær executive med stærke kompetencer og erfaringer indenfor international ledelse og forandringsledelse i både B2B og B2C markeder.
Jeg driver både vækst og turn-around agendaer, og bruger mine analytiske evner til at bestemme, hvilke dele af værktøjskassen, der skal i spil.
Mit fokus er på omsætningsvækst og forbedrede resultatmarginer baseret på forståelse af kunderne og markedet samt at udnytte trends. Har haft succes ved at få underpræsterende områder på ret køl (gennem brug af bl.a. omkostningsfokus, procesoptimering, downsizing og fokus på de vigtige forbedringstiltag) og samtidig få medarbejderne engageret i at nå de forretningsmæssige mål. Leder og udvikler personer og teams i både gode og mindre gode situationer.
Jeg fokuserer på værdiskabelse, på kontinuerlig forbedring og på situationsbestemt lederskab. Jeg skaber værdi direkte og gennem andre ved at være modig, omfavne forandring og tage initiativer. Personlige styrker som empati, troværdighed, drive og involvering sikrer motiverede og passionerede ledere og medarbejdere. Jeg sikrer sammenhængende og samarbejdsvillige organisationer gennem kommunikation og tilstedeværelse.
Jeg har arbejdet internationalt i mere end 25 år - rejst meget i Norden, i England, Tyskland, Baltikum og CEE-landene samt Fjernøsten og USA. Jeg har rejst op til 180 dage om året. Jeg taler, skriver og drømmer flydende på dansk, engelsk og svensk, jeg forhandler godt på tysk og har en vis forståelse af fransk (kan være flydende inden for 4 måneder).
STRATEGISK og DRIFTSSTÆRK direktør, med solid international ledelseserfaring inden for retail/FMCG
Jeg skaber forudsætningen for lønsomhed og vækst igennem min evne til at analysere og forstå kundernes behov og oversætte disse til en strategi med konkrete taktiske og operationelle tiltag.
Som direktør formidler jeg strategien skræddersyet til alle parter, fra bestyrelsen til medarbejderen. I dette arbejde inddrager jeg aktører fra alle virksomhedens lag, for at sikre at mine budskaber er nuancerede og effektive. Min erfaring med ledelse af og i forskellige kulturer er her en vigtig kompetence.
Jeg er en naturlig leder med stor autoritet, men samtidig opmærksom på mine blinde vinkler. Udfordringer bliver håndteret i samråd med mine medarbejdere, som bidrager med indsigt og modspil. Samarbejde er vigtigt for mig, og mit mål er ikke at fremhæve mig selv, men derimod at få andre til at præstere optimalt. Som regionsdirektør skabte jeg en ny ledelseskultur i regionen, som lagde fundamentet for et stærkt samarbejde, kulmineret med den succesfulde implementering af en ny strategi.
Ansvarlighed og integritet kendetegner mit værdisæt og styrer mine handlinger. Min nysgerrighed og mit konkurrencegen driver mig til at forbedre mig hele tiden, hvorfor jeg i 2018 påbegyndte en eMBA.
Jeg sætter en ære i at skabe forudsætningerne for, at virksomheden kan leve op til sine værdier, mission og vision. En grundlæggende forståelse for sammenhængene imellem driftsoptimering, medarbejdertilfredshed, finansiel ansvarlighed og viljen til at tage kalkulerede risici og udfordre standarder gør mig i stand til at udvikle en virksomhed og lede den sikkert ind i fremtiden.
Jeg bidrager med følgende:
Kære Lars
Jeg skriver til dig for at gøre opmærksom på min profil. Jeg er netop stoppet som Salgs- og marketingchef hos GlobalDenmark og søger nye udfordringer.
Jeg har 13 års erfaring med salgsledelse og salg, strategi og strategirådgivning samt HR og HR-rådgivning.
Jobbet som salgs- og marketingchef hos GlobalDenmark blev oprettet til mig med det formål, at jeg skulle opbygge en salgsafdeling og etablere en salgskultur i en virksomhed, der er udpræget fagligt orienteret. Stillingen var en del af ledergruppen.
Jeg lykkedes med at udvikle og skabe betydelig vækst i et afgørende forretningsområde, afdække, stoppe og vende en negativ udvikling i selskabets online tilstedeværelse, forbedre budgetterings- og ledelsesværktøjer samt få ordre hos en række større virksomheder.
Min stilling blev desværre nedlagt på grund af dårlig økonomi i firmaet over flere år.
Før GlobalDemark var jeg hos konsulenthuset IMC i 10 år. Her lykkedes jeg med at få opbygget en succesfuld konsulentforretning for mig selv og mine konsulenter på tværs af forskellige konjunkturmæssige udfordringer, forretningsområder og kundesegmenter.
Blandt andet har jeg hjulpet klienter med at etablerer og udvikle bestyrelser, jeg har etableret skandinaviske salgsorganisationer for internationale koncerner og fungeret som fagligspecialist på flere områder.
Se mit CV og min LinkedIn profil for yderligere information.
Jeg vil selvfølgelig meget gerne uddybe min GlobalDenmark og IMC historie samt sætte flere detaljer på mine kompetencer. Vi kan tale sammen på telefonen eller evt. mødes på dit kontor hvis du er interesseret i det.
Mvh.
Christian Strøyberg
m. 21 78 35 48
I have worked 20 years with IT and business processes in Maersk, IBM, Carlsberg and in the last 6 years as CIO in FLSmidth. Focus has been driving transformations: building high performance global IT organizations, system and process standardization, business digitalization, cloud migration and improving cost efficiency.
I believe leadership is about building the right team of people, setting the direction and making decisions together even when circumstances are uncertain. I thrive with change and like to interact with people at all levels. Values and “can-do” attitude matter more to me than formal hierarchy. I keep it simple and pragmatic and get things done.
The most important things I have learned in my career are:
- Create the best possible team, set high targets, trust the team, be accessible for support, and have fun. If you always agree, your team is not diverse or strong enough
- Don’t do IT for IT’s sake – do it because it makes our business stronger and do it with the business.
- The world moves fast. Get going in small fast steps and be quick to adjust when things change.
- Be humble about business change management. Change is hard for all of us.
- Manage you budget like it was your own money.
- Straight talk makes things simpler and drives integrity – both in the board room and on the factory floor
Throughout my career, I have gained extensive expertise and experience in managing large international complex technical IT projects, as well as project sales to major customers. This includes close dialogue with customers before the project is started, detailed definition of project foundation (delivery contract), implementation (HW / SW / UX / WEB), system tests and release for production (FAT, SAT commissioning). Define and Setup service and maintenance agreements, as well as training of customer personnel in the use of the systems.
A natural part of the work has been working with subcontractors, where a good cooperation is founded on a good agreement basis.
My open and informal personality creates value for the wide contact I work with, both towards clients and the project team / stakeholders.
N.B. As a result of the covid-19 situation, I have been terminated in my current job (as of 31/8 2020)
Erfaren og forretningsdrevet CFO – ledelse, strategi, udvikling og drift
Erfaren CFO og leder, gennem deltagelse i koncern- og virksomhedsledelser samt bestyrelsesarbejde og rådgivning af teknologisk innovative iværksættervirksomheder.
Som økonomiansvarlig gennem finanskrisen har jeg gennemført turnaround i en større koncern i krise. Mine stærke analytiske evner kombineret med beslutsomhed og fokus på at eksekvere, gør mig stærk som beslutningstager og i gennemførelse af de nødvendige tiltag.
I væksten af virksomheder er jeg garanten for at væksten sker kontrolleret, hvor mit største fokus er på værdiskabelse, indtjening og øvrige nøgletal, gennem en sikker økonomi- og risikostyring. Jeg arbejder for at integrere økonomistyringen i ledelsesopgaven og det daglige arbejde.
Sammen med kapitalfonde har jeg været medejer af Interbuild A/S og EXPAN A/S, og har gennemført en del virksomhedshandler, både som køber og sælger. Den første del af karrieren udgøres af 8 år som revisor i Deloitte.
Gennem de seneste 6 år har jeg udviklet min strategiske erfaring med investering i og rådgivning af innovative iværksættere, hvor jeg med afsæt i bestyrelserne har ydet bred sparring og rådgivning indenfor forretningsudvikling. Udover den løbende udvikling af virksomhederne, har jeg gennemført kapitalrejsning, finansiering og salg af virksomheder.
Jeg er på udkig efter stillinger som økonomidirektør/CFO i en større virksomhed/koncern, hvor jeg som sparringspartner til CEO og en del af ledelsen, kan sætte mine evner i spil indenfor strategi, ledelse, udvikling og drift. Da jeg har opnået bred erfaring i forskellige brancher og virksomhedstyper, er jeg også åben for andre stillinger på øverste niveau.
Se CV
Min uddannelse, erhvervserfaringer og hobby er kommunikation. Jeg har et bredt og konkret kendskab til, hvad der virker i praksis og erfaringen med at sætte holdet og lede medarbejdere og kollegaer mod organisationens mål.
Jeg bruger min baggrund og interesse til at skabe sammenhæng mellem ny viden og muligheder og brugerne, og motiveres af at sikre, at koblingen er vellykket. Jeg har altid arbejdet i politiske rammer og har derfor udviklet en god sans for hvordan man skaber resultater her indenfor.
I mine jobs har jeg vha. nye ideer og initiativer skaffet mange nye medlemmer, kunder og brugere. Jeg har altid fokus på at gøre kommunikationen modtagerorienteret og aktiverende.
Jeg har en bred baggrund indenfor ledelse af afdelinger, programmer og fra HR. Min styrke er en solid forretningsforståelse, evnen til at definere den strategiske retning samt oversætte den til organisatorisk, ledelsesmæssig og kompetencerelateret udvikling for at kunne nå mål og indfri vækst potentiale.
Jeg drives af resultater, arbejder altid i forandringsprocesser og sikrer værdien af, at alle føler sig inddraget og hørt.
Jeg er en stærk leder og leder gerne 360 grader, søger samarbejdet og den gode sparring.
Mine interesser er vækst af virksomheder gennem god ledelse og udvikling af mennesker. Valg af industri er ikke så vigtig, men jeg har erfaring fra farma og IT-teknologi.
Large IT Transformation programs have been at the heart of my career for the past 10 years, where my focus has been to ensure the implementation of efficient business processes in the telecommunications sector, e.g. implementation of a complete new IT stack in Telenor.
With many years of leadership experience in all functions of professional IT organizations, combined with an Executive MBA and a B.Sc. in Electrical Engineering, I have the necessary skills to ensure an effective link between business and IT strategy, which was particularly important in the implementation in TDC Net.
I can lead an IT organization through major (and radical) changes without losing focus on daily operations as well as ongoing deliveries while ensuring the satisfaction of the individual employee, proved through satisfaction surveys. I have the ability and competence to deliver financial and project-related results in medium and large enterprises. In Telenor I had a total development and operational responsibility for 150 systems and more than 130 employees.
Generelt har jeg en bred erfaring indenfor økonomiområdet, og jeg kan se mig en del forskellige jobfunktioner:
Jeg er uddannet Cand. Merc. Aud. og kan tilbyde en bred erfaring på det økonomiske område. Heraf kan nævnes:
Jeg har det bedst i virksomheder, hvor jeg med mine kompetencer har mulighed for at udvikle økonomifunktionen og bidrage til en forbedret gennemskuelighed på det økonomiske område. Sidstnævnte er vigtigt for både ejerne og de enkelte medarbejdere i organisationen.
Generelt tror jeg, at en effektiv udnyttelse af IT i både registrering og rapportering er fundamentalt for at en virksomhed er konkurrencedygtig – også på længere sigt.
I min tid som CFO i Emmerys udviklede jeg i samarbejde med ekstern IT-leverandør, øvrige direktion samt butikscheferne et effektivt, hurtigt og stabilt BI inklusiv KPI’ere. Dette var altafgørende i succesen i at reducere spildet i butikkerne. Uden at hylderne var tomme tidligt på dagen.
Som person anser jeg for at være handlingsorienteret, problemløsende, og med godt humør. Jeg sætter pris på et højt aktivitetsniveau, hvor der også er mulighed for at bruge tid på at finde den rigtige løsning.
Experienced Sales Professional and Sales Leader, with a demonstrated history of working in the computer software and hardware industry. Strong sales skilled in Storage, AI, Machine Learning and IoT. Strong in Business Development, Transformation Management and Leadership.
Se venligst under øvrige filer - Cover Letter.
Erfaren og kommercielt stærk CEO står til rådighed for interim opgaver, såvel som potentielt permanente opgaver. Roller som CEO, COO, Kommerciel Direktør, salgschef eller lignende. Erfaring med opbygning af organisationer, transformation, klargøring til, og gennemføring af salg af virksomhed.
God erfaring med internationalt salg og internationale forretningsmiljøer. Stærk kommunikator.
Jeg er en visionær leder med fokus på at gennemføre strategisk vigtige forandringer af de kundevendte funktioner, og skabe vækst gennem anvendelse af de nye digitale kanaler.
Med min mangeårige karriere som Management-konsulent og leder i forskellige brancher og professionelle serviceorganisationer, og senest som iværksætter, er jeg godt klædt på til at gå ind og hjælpe virksomheder med både at sætte retningen og sikre den praktiske gennemførelse af de fornødne indsatser i tæt samarbejde med ledelse og medarbejdere.
Jeg har en energisk og praktisk tilgang, og får gennemført tingene gennem effektiv team-ledelse og med en respekt for medarbejdernes individuelle kompetencer og de organisatoriske udfordringer.
Jeg har i alt 22 års erfaring fra IT-branchen indenfor salg og markedsføring af hardware/software på et strategisk-, taktisk- og eksekverings niveau. Jeg stræber efter at blive en "Thought Leader" for virksomhederne i deres digitale transformation.
Jeg er en visionær, innovativ og passioneret kvinde, som er drevet af at gøre en forskel og skabe resultater.
Jeg har en stærk evne til at forbinde mennesker og bringe værdi i forholdet. Jeg er af den overbevisning, at nøglen til succes er at lytte til behovene for de vigtigste interessenter, hvad enten der er tale om kunder eller medarbejdere, for at finde de rigtige løsninger. Denne dokumenterede metode har ført til at nå alle kommercielle mål, glade medarbejdere og samtidigt meget tilfredse kunderelationer.
Jeg tror på mangfoldighed og leder salgsteamet ved at inddrage dem i processerne, så de kan tage personligt ejerskab for at nå fælles mål. Jeg har en god portion empati, og jeg brænder meget for at udvikle og motivere mennesker, som jeg ser som individer med unikke kompetencer. Jeg ser "os" som et team, der stræber hen imod et fælles mål.
Jeg er resultatorienteret, selvmotiverende, effektiv og en meget aktiv kvinde, både arbejdsmæssigt og på hjemmefronten. Jeg brænder for det, jeg beskæftiger mig med indenfor ledelse, salg og forretningsudvikling – herunder også mit team. Jeg er passioneret af teknologier og stræber altid efter at sætte kunden i fokus. Jeg benytter mig ofte mit store solide netværk, og har en ukompliceret tilgang til mennesker, ser altid muligheder fremfor begrænser.
Jeg har markant viden og mange års erfaring indenfor salg (B2B), CRM-systemer, og Pipeline Management, sammen med stor erfaring indenfor teknologi løsninger, samt hvordan teknologi hjælper kunder i deres forretning. Jeg er kendt for at motiver og udvikle mit team, tilsikrer at de præsenterer og yder det bedste de kan, sammen med virksomheden og kunderne. Jeg vil kunne tilbyde at stå i front og udvikling sammen med medarbejderne, sikre forretningensudvikling samt tilsikre indsatser med In-bound Marketing, både igennem nuværende kundereference, netværk samt skabe endnu flere projekter, der tilsikre udvikling af forretningen.
Jeg er ambitiøs og skarpsindig i min fremtræden, jeg evner at drive, vedholde nye og eksisterende tiltag. Jeg er kreativ og innovativ, til at finde nye metoder og kombineret med stærkt købmandskab er jeg i stand til, at skabe præcis de forandringer, der er behov for.
Erfaren leder med alsidige kompetencer
Med udgangspunkt i lederstillinger indenfor såvel den offentlige som den private sektor suppleret med en HRD- og bestyrelsesuddannelsen, har jeg fået kendskab til forskellige virksomhedstyper.
Jeg arbejder bedst i et team, hvor effektivitet, fleksibilitet, tillid og humor er de grundlæggende værdier.
Jeg trives godt i modvind og føler mig godt tilpas på en brændende platform, hvor en virksomhed skal hjælpes ud af en krise.
Som nuværende Group CEO i en familieejet dansk og international virksomhed med 350 ansatte og større datterselskaber i flere lande, ved jeg betydningen af at kunne eksekvere en ny strategi krystalklar til såvel de ansatte, ledergruppen, men også ejeren og bestyrelsen. Jeg har altid fokus på at skabe praktiske sammenhænge mellem strategi, marked, organisation og ressourcer og er tydeligt kommunikerende med klare forventninger til alle. Dette sker med en respektfuld ledelsesstil der bygger på og skaber gensidig tillid.
Med mine 29 års erhvervserfaring og herunder 20 år med funktionsansvar og ledelse i større internationale koncerner, kan jeg både omstrukturere selskaber og bygge op igen fra bunden, men i lige så høj grad tilpasse mig den virkelighed en virksomhed befinder sig i. Jeg skaber begejstring, holdånd og vinderkulturer imens vi leverer resultater, foretager de rette prioriteringer, leverer produkter eller ydelser til markedet i rette tid og kvalitet, processer der virker og en medarbejdertilfredshed der smitter - ikke kun på arbejdspladsen, men også derhjemme. Resultater skal være blivende i virksomheden og i afdelinger for at sikre ro til også at kunne imødegå det uforudsete, som altid sker mindst man venter det.
Alle skal kende deres mål og forventninger i deres daglige virke og de skal være troværdige, skarpe og leves som en del af virksomhedens DNA. Jeg sætter holdet, vi vinder som et hold og vi lærer sammen.
Handlekraftig forretningsorienteret leder
Oplevelsesledelse, forretningsdrift, salgsledelse, HR, kundeservice, og operation excellence er nøgleordene i min karriere. Jeg brænder for, at det vi gør, skaber værdi for både kunder, medarbejdere og virksomhed. I kraft af min evne til at skabe overblik, struktur, styrer processer, vise retning og kommunikere, skaber jeg en kultur, hvor vi nedbryder siloer, ser synergier og arbejder sammen på tværs af fagligheder og teams
https://www.linkedin.com/in/kristina-schollert-bolmgreen-2137483/
Forandringsvillig og empatisk, international kommerciel leder med høj eiq. Direkte og synlig, løser opgaven sammen med eller for teamet. Struktureret, faktuel og vedholdende. Den brede kontaktflade internt såvel som eksternt og muligheden for indflydelse på alle niveauer driver mig og er mit brændstof. Trives med at være det energiske, positive og rolige omdrejningspunkt i organisationen. Er ambassadør, en stærk kommunikator og leder internt såvel som eksternt.
Struktureret, analytisk, systematisk og erfaren leder.
Erfaring haves fra både forskellige dele af IT-branchen samt industrien, herunder en vidtstrakt erfaring med projektgennemførelse på alle niveauer af organisationen. Ligeledes stor erfaring indenfor Change Management, Transition Management og US SOX-compliance.
Ikke en IT-specialist men et overbliksmenneske der sikre afstemte rammer, interessenthåndtering, proaktiv planlægning og solid opfølgning. Ligeledes velbevandret indenfor IT kontrakter og erfaren facilitator og kommunikator.
Arbejder hjemvant på både det operationelle, taktiske og strategiske niveau.
Erfaringen er både national og international, sprogligt arbejder jeg frit på Dansk og Engelsk.
Erfaren leder og operations manager med 33 års global ledelseserfaring fra shipping, søværnet og teknisk teknologiudvikling/salg. Dokumenteret erfaring med operationel ledelse, udviklings- og implementerings projekter samt partnerskaber på tværs af virksomheder og organisationer. Mange års erfaring med drift på forskellige niveauer, alle med et fokus på udnyttelse af teamets ressourcer til at skabe resultater og et godt arbejdsmiljø. Erfarings områder:
Ambitiøs Service & Aftermarket direktør med 15+ erfaring som leder. Solid erfaring med ledelse, strategi, forretningsudvikling samt stærk teknisk indsigt i både mekanik og elteknik. Trives i en international virksomhed i en Service & Aftermarket direktør eller VP funktion. Som person er jeg positiv, innovations- samt resultatdrevet.
Jeg har en stærk tro på, at resultater bliver skabt ved at holde fast i stærke værdier. For mig er ord som kultur, motivation, at gå den ekstra mil, loyalitet og fokus blandt de absolut vigtigste. Jeg tror på at mine værdier, min evne til at skabe mening og min eksekveringskraft, har været medvirkende til min succes med at skabe high-performance teams og til at få medarbejderne til at løbe i den samme retning – Mod et fælles mål.
Jeg har evnen til at anskue opgaven i det store perspektiv, samtidig med jeg evner at gå i detaljen når dette kræves. Jeg er ikke bange for at få beskidte hænder og gøre brug af min egen salgserfaring, når dette er nødvendigt. Min salgserfaring er baseret på stor succes.
Som leder er mit fokus på forandringsledelse blandt mine vigtigste prioriteter. Hver medarbejder har individuelle behov og baggrund, og særlig i en omskiftelig verden tror jeg på, at man opnår de største resultater ved at have medarbejderen i fokus. Jeg er ekstremt resultatorienteret og har opnået mine resultater igennem stålvilje og hårdt arbejde, som ligger dybt i mit DNA fra min tid i cykelsporten, som blev dyrket på eliteniveau. Dette afspejles i min ledelsesstil og forventningerne til mine medarbejdere. Jeg stiller store krav, men går forrest. Mine medarbejdere er aldrig i tvivl om, hvad der forventes af dem. Det tror jeg på er en vigtig faktor for, at vi lykkes sammen. Jeg har udvikling i højsæde, og motiveres ved at se andre folk blomstre.
Erhvervs-kompetencer:
• Forretningsudvikling
• Salgsstrategi & eksekvering
• Prisstrategi
• Forandringsledelse
• Præstationsledelse
• Pipelinestyring
• Rapportering
• Bid Management
• Coaching & ledelse
• Salg af konsulentydelser
• Social Selling
• Account & Key Account Management
Nysgerrig, nytænkende, naturlig analytisk, loyal og hårdtarbejdende mand på 46 år, der i dag bestrider stillingen som Centerleder for 2 plejecentre, Bernadottegården i Hadsund og Teglgården i Als, med i alt ca. 100 ansatte. Samt bestyrelsesmedlem i Nejsborg Fonden.
Jeg vil gå langt for at leve op til min ansvars- og pligtfølelse, og i det hele taget vægter jeg et ordentlighedsprincip højt i alt hvad jeg laver. Jeg er en opfindsom og original problemknuser, men formår også at være kommunikativ stærk, med et fokus på at understøtte udvikling og at lykkedes gennem andres succes.
Jeg brænder for det job jeg har, fordi det for mig handler om at gøre en stor forskel for nogen af de mest udfordrede borgere, og at være faciliterende i en udviklingsproces.
Mit privatliv og mit hjerte, fyldes af mine 3 børn på 15, 7 og 3, og min kæreste Mia og mine 2 bonusbørn på 7 og 10 år. Derudover elsker jeg gåture med hunden og sort humor.
Jeg har i de sidste 25 år arbejdet med eksport til stort set hele verden. Jeg er 52 år og har en uddannelse som Cand. Merc. fra Aalborg Universitet med i bagagen, derudover er jeg gift og har to voksne børn.
Jeg har de sidste 10 år haft fornøjelsen af at udvikle og være spillende træner for salgsafdelinger i både Schweiz, Sverige og Danmark, hvor jeg har skabt stærke teams, som har leveret dokumenterede resultater.
Jeg har endvidere også været medejer og bestyrelsesmedlem.
Afslutningsvis vil jeg gerne bemærke, at jeg som person er resultatorienteret, initiativrig, vedholdende, loyal og arbejder for vedvarende resultater.
Jeg har indgående erfaring på CxO niveau og har bestredet toplederjob både indenfor den private og offentlige sektor. Mine erfaringer dækker både kunde og leverandør siden, herunder ledelse i store organisationer.
Primære styrke er;
Er pt. fast medlem af Advisory Board i Dansk IT og Novo Nordisk IT.
KOMPETENCER
MANAGEMENT
Stille det rigtige hold |
LEDELSE
Udarbejde strategien |
OPERATIONS
Fabriksledelse |
Kulturforandring | Kommunikere strategien | Internt salg |
Lederteamoptimering | Udførelse af strategien | Strategisk indkøb |
Emotionelt intelligent | Salg og opkøb | Produktudvikling |
Ledelse af teams i forskellige lande | Opbygning af ledelsessystem | God økonomi forståelse |
Social ansvarlighed | Opbygning af KPI systemer | LEAN implementering og styring |
ERHVERVSERFARING - OVERBLIK
2016 - Site Director, Scan A / S
Medlem af Jøtuls koncernledelse.
2014 - 2016 Supply Chain Director Kverneland / Group- Group Senior
Commodity Director.
2011 - 2014 Distributionschef, Coop.
UDDANNELSE
2000- 2003 Cand.merc, Planlægning og organisation - Syddansk Universitet, Odense
1996- 2000 Produktionsingeniør IOT
SPROG
Dansk – Modersmål
Engelsk - forhandlingsniveau, både skriftligt og tale
Tysk - forhandlingsniveau i tale, medio skriftligt
Som business director hos NCB, var jeg med til at vækste virksomhedens Net Profit med index 226 på et meget konkurrencepræget marked.
Som management konsulent har jeg analyseret mere end 100 strategiplaner og har rådgivet rigtigt mange topledere og ledergrupper. F.eks var jeg rådgiver og projektleder i en turnaround i en af Danmarks største byggefirmaer, der resulterede i en vækst svarende til 80 millioner DKR.
Som person, tror jeg rigtigt meget på at kombinationen mellem at være ”et godt menneske” og at have en ekstrem høj faglighed kan skabe en stor værdi.
Andre har fortalt mig, at min styrke er en stor troværdighed, drive og mit talent for at tænke kommercielt og skære ind til benet i forhold til komplekse problemstillinger.
Det ville inspirere mig rigtigt meget at kunne bringe de evner i spil i en fast stilling i virksomhedens ledelse.
Erfaren møbelkvinde med driftig profil: Resultatgivende erfaring i forretningsudvikling fra møbelindustrien rettet mod detailhandelen og sekundært kontraktmarkedet, har skabt flotte resultater i salg af highendmøbler både via eget salg og via eget opbygget agentnet. Omfattende salgserfaring i B2B med nationale og internationale møbelkæder. Er internationalt forhandlingsvant i B2B. Besidder styrke i at opbygge nye relationer samt pleje eksisterende kunder. Jeg har solid designforståelse, er kvalitetsbevidst og besidder en dyb viden om kvalitetsmøbler.
Personlig profil: Jeg er igangsætter, der tænker innovativt og kan omsætte strategiske mål til operationelt niveau. Er erfaren i - og god til at skabe langvarige relationer og kommunikerer klart og åbent med kunder og kollegaer. Jeg kan lide at gå forrest og sætte retning men er fuld bevidst om, at resultater skabes sammen med kollegaer. Jeg besidder solid international kulturforståelse og begår mig ubesværet i relationer med forretningspartnere på alle niveauer, kommunikerer på engelsk, som jeg behersker mundtligt og skriftligt på forhandlingsniveau og tysk mundtligt og skriftligt på modersmålniveau. Jeg har kommerciel tilgang til min opgave og arbejder resultatorienteret på at skabe værdi.
Mere end 25 års erfaring med internationalt tværkulturel ledelse af medarbejdere og operationelle aktiviteter i flere af verdens konfliktområder.
Jeg bidrager til en succesfuld opgaveløsning gennem en dedikeret og fokuseret tilgang til forretnings- og organisationsudvikling og jeg opnår mine mål ved at sætte god ledelse, god forretningsskik og arbejdsglæde højt på dagsorden.
Ledelse, strategisk planlægning og udførelse samt Human Ressource Management er nogle af de gennemgående kompetencer i min karriere. Det skal også gerne fylde i mit næste job, da det er herigennem jeg skaber værdi for min arbejdsgiver.
Min ledelseserfaring er opnået gennem arbejde for Udenrigsministeriet, Forsvaret, Grønlands største kommune samt private internationale virksomheder som ECOLAB Inc., Mærsk Broker I/S og Nordea A/S.
Dato 07 Maj 2020
Resultatorienteret SalesManager med flair for vedvarende kunderelationer der skaber overskud&resultat
For Firmaet, vil det være vigtigt at møde en professionel service og ledelse orienteret der formår at møde kunderne og kolleagerne i øjne højde og sætte dem i deres behov og skabe gode oplevelser, samt sørge for god forretnings tilgang.
Min motivation for at bliver den rette I Firmaet er at jeg bidrager professionel salg og ledelse, rådgivning i øjne højde med kunderne og sørge for god budget og sammenhæng i dagligdagen.
Min brede erfaring fra erhvervslivet, er primært koncentreret om salg, ledelse og daglig drift. Der lægge jeg stor vægt på god rådgivning, mersalg og top service og hvor jeg vægter på god kommunikation og formår tæt forbindelse til nye og gamle kunder. Samt visuel merchandising via Social medier og E-handel.
Som person er jeg salgsminded, humørfyldt, kyndig, pligtopfyldende, selvstændig, målrettet samt struktureret med rigtigt god overblik i hverdagen.
Ved at vælge mig vil man få en god og absolut stærk, salgs orienteret og serviceminded person der har en masse erfaring indenfor salg, coaching og ledelse.
Samt er jeg meget lærenem og mere end villig til at suge ny viden til mig, for at opbygge en endnu stærkere profil indenfor branchen.
Siden 2002 har jeg været daglig leder og butikschef i retail – detailbranchen, samt Area Sales Account Manager. Min dagligdag er koncentreret om salgets fremdrift og håndtering af kunder, B2B og B2C, samt disponering af vare i space management.
Mine arbejdes opgaver indeholder også rådgivning, varehåndtering, aflægge Salgsmøder samt alt relevant admistrative arbejde.
Hver dag bruger jeg min faglig viden indenfor mærker varer til at sælge kvalitets produkter og tilbehør til mine faste og nye kunder. Jeg er god til at formidle gode råd, erfaringer samt økonomiske forslag og løsninger videre og afslutte aftalen.
Som den imødekommende og kontaktskabende person er jeg et oplagt emne og man vil få en kollega, der vil gå nysgerrig til værks og skabe hurtigt nye relationer og igennem gode dialoger med samarbejdspartner, vil jeg være med til at sikker en god salgs organisation.
Ser frem til at møde Jer til personlig samtale for at uddybe mine kompetence.
Med venlig hilsen
Karl Nielsen
Mobil: 28940300
Mail: karlnielsen74@gmail.com
PROVEN TRACK RECORD DRIVING GROWTH WITH CUSTOMER ORIENTED INNOVATION
Mange års erfaring i at arbejde med brand kommunikation offline og online samt trade, der omfatter hele marketingmixet med TV, radio, digitalt, SoMe, PR, events, partner- og ambassadøraftaler, print, POS, messer og demoer. Selvdrevet og besidder et stort personligt drive og en passion for branding & kommunikation. Har et højt energiniveau og en stærk vilje til at komme i mål. Stor erfaring i og passion for positioneringsarbejde og har flere brand turnarounds og re-positionerings successer i bagagen. Senest fra SodaStream hvor brandet har opnået massiv øgning af styrke, image og kendskabsgrad. Indgående erfaring med markedsføring af danske og internationale brands på BTC og BTB markeder i Danmark såvel som i Norden. 5 års erfaring i at arbejde med et purpose brand med fokus på bæredygtighed og miljø.
What I do…
I enable Enterprises to bridge to the future.
Enterprises increasingly need a business/operating model transformation to leverage on new technology and innovation. I drive the vision, facilitate, and enable an outcome to a desired state. This means shaping the buying vision/transaction, and mitigating risk on this initiative - for all parties involved. I am experienced in both Enterprise IT and Start-up Business – the playing field for many Enterprises going forward.
Main contribution on a sales transaction:
• Initiating and building relationships
• Building a vision
• Create a strategy and action plan
• Execution and close the transaction
Strong focus on team dynamics and on collaboration. I have a proven track-record, and drive sales engagements of large transactions on these main domains:
• Applications/SaaS
• Outsourcing
• Consulting
Jeg sender jer her med mit cv og lidt om mig.
- Hvor er jeg? Min nuværende stilling er Country Manager hos Backapp Danmark, hvor jeg har ansvaret for salg og marketing. Yderligere har jeg to sælgere og en administrativ medarbejder ansat, og jeg arbejder tæt sammen med en profil, som hjælper mig med marketing.
- Hvem er jeg? En af mine største styrker er at arbejde med mennesker. Jeg er drevet af at skabe motivation hos mine medarbejdere, så personlige og fælles mål i et stærkt samarbejde kan opnås. Af samme grund er jeg selv meget målrettet og resultatorienteret i mit daglige arbejde. Jeg har forretningforståelse qua mine mange år i slagsbranchen, og jeg er drevet af at skabe en profitabel forretning med stigende vækst. Jeg er proaktiv, en god kommunikator og har gennemslagskraft; egenskaber som jeg også vægter højt hos mine medarbejdere.
- Hvad kan jeg bidrage med? Jeg har 29 års erfaring inden for salg og ledelse. Jeg har stor erfaring som udviklingkonsulent med blandet andet salg på et strategisk niveau. Jeg er en loyal medarbejder, som følger mine opgaver til dørs. Jeg tager ansvar for mine opgaver og er struktureret, arbejdsom, positiv, humoristisk og ikke mindst målrettet. Jeg er af natur åben, positiv og hjælpsom, hvilket gør, at jeg er vellidt blandt ansatte og kunder. Når jeg påtager mig et budget, et projekt eller en opgave, så er jeg ekstremt dedikeret og lader mig ikke bremse af bump på vejen. For mig er nøgleordene altid energi, evne og eksekvering
- Hvad vil jeg: Jeg er klar til nye udfordringer, gerne inde for slagsledelse men er meget åben for alle muligheder.
Med venlig hilsen
Kenneth Andersen
I am passionate and have a strong track record for leading the commercialization of software, IoT
solutions and related services by bringing roadmap, commercial management and international sales
and customer focus into a joint up team effort, and get the job done.
P&L responsibility with proven success in market growth and increasing profit driven by my Strong
technical and leadership background. Demonstrated ability to inspire and motivate employees to do
their best. Leadership style creating workplaces where engagement is driven by clear goals and
opportunities for professional development.
My key responsibility during the last 10 years with the company Gilbarco/Danaher has been
continuous improvement in commercial excellence, international sales leadership, Strategic
product/service planning and operational leadership
I work well at senior level within complex international organizations as well as at customers.
With 100days+ travel days on all continents for the past 20+ years working with customers and own
organization I have a strong understanding and appreciation of many different business cultures.
Navigate well during organizational transformations.
Willing to work out of Denmark or based
elsewhere.
Arkitekt og Leder med afsæt i tværfaglig projektledelse og top fokus på interessenthåndtering, facilitering og problemløsning.
Kommer med erfaring fra Københavns lufthavne, hvor jeg har stået i spidsen for mange typer af projekter fra komplekse byggerier, over mål- og proces-optimering til udvikling af en afdeling.
Projektledelse på tværs af organisationen går jeg til med empati og nysgerrighed. For optimal interessent håndtering og problemløsning tager jeg udgangspunkt i de eksisterende ønsker, kvaliteter og muligheder.
Jeg er metodisk og struktureret når overblikket skal skabes og regelsæt følges. Går undersøgende til processer og procedurer, og møder specialister med nysgerrighed. Jeg brænder for facilitering og at hjælpe andre til en god proces.
Jeg er god til at oversætte behov og lave entydige krav specifikationer og sætter en ære i at formidle tydeligt og klart.
Igennem hele min karriere har jeg arbejdet med kunder i fokus – både eksterne og interne – og arbejder bevidst med mine relationer. Ordentlighed, venlighed og tillid er grundstenene i min omgang med andre.
I have more than 20 years of experience in major international companies providing administrative support to Executive Management and Board of Directors. I am detail-oriented and provide proactive and efficient support of high quality in a multicultural environment. I have insight in management perspectives making me a natural trusted sparring partner – without neglecting the daily challenges of securing reliable and smooth running of the office. I have very good communicative skills and I thrive working in a changing environment with dedicated colleagues.
Jeg er en ambitiøs og kommercielt minded leder med et stort drive. Med i bagagen har jeg en solid track record inden for forretnings- udvikling og vækstskabelse. Jeg har 16 års international salgs- og ledelseserfaring inden for industriel BtB.
Kunder beskriver mig som professionel og tillidsfuld og medarbejdere som motiverende og målrettet. Fra det udgangspunkt er det min ambition, at udvikle solide partnerskaber med kunderne og skabe en stærk holdånd og vinderkultur internt i virksomheden.
Jeg er en anerkendende leder som ligger stor fokus på en struktureret indsats. Jeg går forrest og sikrer alle er med på rejsen fra start til slut.
Jeg bestrider mange kompetencer indenfor strategisk salgsledelse, Taktisk salg og kan definere de operative processer. Jeg har arbejdet med indkøb og logistik igennem mange år, grundet størrelserne af virksomhederne jeg arbejder for, og er den den kommercielle leder med både salg og indkøbs ansvar ved Score Danmark i dag.
Forretningsledelse i samarbejde med leder teams har været en central del af mit arbejde de sidste mange år, og jeg står også gerne alene.
Jeg finder interesse i stillinger, hvor det kræves, at man er en synlig og målbevidst person, som er i tæt samarbejde med den øvrige del af organisationen. Jeg motiveres i CFO/CEO stillinger, hvor det kræves, at man er en faglig dygtig og fremsynet medarbejder, der kan manøvrere i og iværksætte en naturlig gejst og vækstkultur, når ambitiøse målsætninger og vækststrategier skal opnås. Desuden trives jeg i en organisation, hvor man har mulighed for at tilføre organisationen den nødvendige dynamik og humør, baseret på evnen til at lytte, analysere og beslutte. Jeg har oparbejdet stor økonomi og ledelseserfaring både nationalt og et internationalt.
Jeghar igennem mange år har bevist at jeg kan skabe resultater og vækst med stor succes.
Mine spidskompetencer ligger indenfor SALG til grossister / distributører / butikskæder / eksport, forøgelse af bundlinje og vækst.
Mine kendetegn:
• Handlekraftig og servicemindet
• Strategisk nytænkning
• Resultatorienteret
• Relationsskabende
• Opfølgning
Jeg har en naturlig evne til at motivere andre og inspirere folk omkring mig, til at yde deres bedste i enhver situation.
Dynamisk og kommerciel CFO; Økonomichef, Regnskabschef med solid erfaring fra en bred vifte af danske og internationale virksomheder inden for B2B.
Jeg er forretningsvant på alle niveauer med en yderst professionel tilgang til opgaverne og har gennemgående fokus på at skabe konkrete resultater. Jeg arbejder målrettet, løsningsorienteret og forholder mig analytisk til mine opgaver, samtidig med at jeg kan tænke ud af boksen. Jeg er kendt for at levere resultater og opgaver, som opfylder de løbende mål, ledelsen har sat.
Mine klare forcer er at være en del af den daglige forretning, at være analytisk og pro-aktiv samt at yde en daglig service, hvilket sammen med mit store drive er min motivation for at skabe resultater og forbedre disse. Gennem mangeårig erfaring i forskellige organisationer under konstant forandring har jeg opbygget ekspertise i at etablere netværk og skabe tætte relationer til kunder, kolleger og samarbejdspartnere både nationalt og internationalt med henblik på at sikre og søge muligheder for langsigtet samarbejde
Experienced commercial executive with a history of un-interrupted above market growth - so far within FMCG and Industry.
Global experience - Nordic, Europe, Asia, Americas.
I carry a versatile toolbox which allows me to effectively identify the next set of growth initiatives. On top, I have execution power and skills in organisational mobilization to drive change.
I am particularly motivated by building and managing partnerships and building lasting relationships with key stakeholders to secure the successful growth journey.
I have concrete divestment experience with highly satisfactory outcome.
Key characteristics:
Leadership ǀ General Management ǀ International Sales ǀ Sales Director ǀ CCO ǀ Key Account Management ǀ Forging partnerships ǀ Strategy ǀ Buisness Planning ǀ Business Development ǀ P&L ǀ High Energy ǀ Commercial Due Diligence ǀ Divestment ǀ Turn-around ǀ Communicator ǀ Managing Complex Negotiations ǀ Industry ǀ FMCG ǀ Get things done ǀ E* MBA
Jeg har i 17 år varetaget forskellige funktioner inden for byggeriet – senest som Teknisk chef for hele organisationen samt Tegnestuechef.
Funktionerne var med et bredt arbejdsfelt, hvor jeg blandt andet havde ansvaret for efterlevelse af lovgivning, certificeringer, materialevalg, indkøbsaftaler, interne kursusaktiviteter samt teknisk sparring for hele funktionærstaben samt samarbejde med bygherrer, rådgivere og leverandører.
Derudover havde jeg det daglige ansvar for samt personaleledelse af 10 personer (ingeniører samt konstruktører) på intern tegnestue.
International CFO med erfaring fra produktionsvirksomheder som er hands on og vant til at arbejde med projekter og økonomisk optimering.
+13 ÅRS ERFARING I STILLINGER SOM CEO, SALES OPERATION EXECUTIVE OG STORE DIRECTOR MED FOKUS PÅ TURNAROUND, VÆKST OG PROFIT!
Ansvarlig for både økonomisk økonomisk som kultural turn arounds, med en solid erfaring i forskellige kompleksiteter inden for strategisk og forretningsmæssig transformation - OGSÅ I STORMFULDT VEJR!
Som erfaren og kundefokuseret leder administrerer og genopfinder jeg virksomheder, der enten har været tabsgivende eller har brug for en ny identitet. I den forbindelse implementerer jeg nye strategier, flow af strukturer og forbedrer effektivitetsprocesserne, og hermed transformerer organisationer og kulturer strategisk og taktisk. Dette i tæt samspil med ledelsesteams og interessenter.
Min evne til at træffe de nødvendige beslutninger for at nå målene og den nødvendige forretningsmæssige transformation er min indre motivation. Min vindermentalitet gør, at jeg vil være den bedste i branchen!
MIN TANKEGANG ER IKKE BARE AT VÆRE RESULTATORIENTERET, MEN AT VÆRE RESULTATSKABENDE - DER ER EN FORSKEL!
Jeg har et meget målbevidst øje for vækst, hånd i hånd med en meget positiv innovativ, analytisk og struktureret tilgang, og med en konstant motivation til at forbedre, udvikle og vokse - med de rigtige mennesker!
Personlige værdier: Ærlighed / Autentisk / Gennemsigtighed / Ansvarlighed / Hold det enkelt
Jeg har en bred erfaring indenfor FMCG-branchen, opnået via forskellige jobfunktioner gennem årene i både danske og internationale koncerner på indkøb og salgssiden.
Jeg har en god kommercielle forståelse for de opgaver, som jeg bliver stillet overfor og jeg er en teamspiller, som sikre at alle partner/områder bliver hørt/berør lige fra logistik til kvalitetsafdelingen.
Jeg er forhandlingsvant, analyserende, selvstændig, kreativ og nytænkende – et nej er ikke nej, men en mulighed for at spørge igen.
Jeg har en fin dialog med kolleger og samarbejdspartner og jeg forstår vigtigheden af en god forventningsafstemning, en gennem arbejdsplan, opfølgning og evt. tilpasning af plan i forhold hvordan markedet og kunderne bevæger sig.
Jeg forstår, vigtigheden i at udarbejde forskellige planer efter kædeformat fysiske eller online, men også efter hvornår er et givent produkt har høj eller lav sæson.
Jeg er en dygtig teamleader og inspirator med joberfaring fra både bureau og kundesiden af B2B markedet. Er tillidsvækkende med talent for at skabe og udvikle relationer. Jeg er en født problemknuser og projektleder. Er stærk i strategi og analyse, men får også sikret implementeringen. Jeg har gennem flere år arbejdet i management teams og i internationale miljøer.
Som leder er jeg pragmatisk og løsningsorienteret med fokus på at komme i mål med opgaverne effektivt og med kvalitet. Jeg er inkluderende og scorer højt på medarbejdertilfredshed.
44 årig fritstillet kvindelig salgschef med stort drive, der er salgs- og resultatorienteret og en loyal, selvstændig, struktureret købmand med vindermentalitet og ikke giver op, når tingene bliver svære, men kæmper endnu hårdere. Fighter, udadvendt og en holdspiller der kender vigtigheden af at et team spiller sammen og støtter hinanden. Er professionel i mit arbejde og ser altid muligheder frem for begrænsninger selv i de svære situationer. Ansætter man mig får man en humoristisk person , men også en person med en alvorlig tilgang til tingene. Godt humør og en person der passer godt i en virksomhed om det er en lille eller større virksomhed. Leder der går forrest, men ikke glemmer at have teamet med. Sammen er man stærkere
Jeg har 20 års ledelseserfaring, de seneste 10 år som CFO/økonomidirektør, med ansvar for økonomi, IT, HR og administration. Jeg har altid arbejdet i et internationalt miljø, hvor andre kulturer har beriget mit arbejdsliv. Med min executive MBA (2018) fra Henley UK i bagagen er jeg strategisk tænkende og jeg sætter gerne erfaringer, faglig ekspertise og mig selv i spil.
Som strategiskpartner for CEO og bestyrelsen, samt samarbejdspartner i ledergruppen, motiveres jeg af forskelligartede udfordringer. Jeg bidrager med alsidige forslag og tiltag med afsæt i de udarbejdede økonomiske rapporter. Jeg går gerne forrest for at komme i mål.
Jeg sikrer høj troværdighed i koncernen hos revisorer og øvrige stakeholders.
Jeg sætter en ære i akkuratesse og ordentlighed. Jeg er naturlig interesseret og altid på udkig efter optimeringer og forbedringer, som danner grundlag for fremtidssikring og styrkelse af organisationen.
Som leder har jeg en åben og ærlig ledelsesform. Jeg sikrer en klar forventningsafstemning i forbindelse med uddelegering. Etablering af tillid og en ærlig dialog sikrer mig ydermere følgeskab af kollegaer.
Som ledelseskollega og samarbejdspartner bliver jeg beskrevet og omtalt som værende imødekommende, samarbejdsparat, konkret, målorienteret, ordentlig og vedholdende.
2020 Managing Director, InnoStrat Consulting
2017-2019 VP Novo Nordisk Europe North, Obesity Business unit and Clinical, Medical and Regulatory function
2009-2016 Director/Senior Director Novo Nordisk HQ. Global Medical Affairs/Global Development
2003-2008 Associate Director/Senior Product Manager Global Marketing Novo Nordisk HQ
2002 General Manager. Bruel & Kjær North America, Atlanta
1997-2001 Sales and Marketing Director, Bruel & Kjær North America, Atlanta
1990-1996 Manager of Product Group/Product Manager. Bruel & Kjær HQ
Education:
2015 Harvard Business School General Manager Program
2011 INSEAD General Manager Program
2001 MBA, Emory University, Atlanta, US
1994 HD Udenrigshandel, BBA Copenhagen Business School
1990 Device Engineer, Danish Technical University
Rutineret leder med 20 års erfaring fra Klima-, energi- og forsyningsministeriet, Udenrigsministeriet og en forvaltningsorganisation på kulturområdet. 9 års erfaring som hhv. kontorchef, sekretariatschef og sekretariatsleder for op til 16 medarbejdere.
Budgetansvar for bevillinger på op til 500 mio. kr. årligt og 10 mio. kr. drift.
Målrettet, ambitiøs og handlingsorienteret. Kendetegnet ved succesful optimering af tværgående samarbejder og nytænkning på tværs af myndigheder og samarbejdspartnere.
Nøglekompetencer:
Jeg har gennem de sidste 20 år haft topledelses- og resultatansvar i internationalt orienterede virksomheder i service- og forsikringsindustrien. Jeg har stærke kompetencer indenfor forandringsledelse, restrukturering, service management, digitalisering og afsætning. Jeg skaber værdi ved at opbygge og vedligeholde stærke relationer, både internt og eksternt, ærlig og tydelig kommunikation og ved en konsekvent fokus på eksekvering.
Jeg er primært interesseret i roller i advisory boards og bestyrelser hvilket er uddybet i vedhæfteede bestyrelses-cv.
Jeg går hovedsagelig efter lidt mindre virksomheder inden for tech og cleantech, som vil sælge til eller udvikle i med samarbejde med byer (B2G). Og efter de lidt større virksomheder som har behov for digital udvikling, bedre udnyttelse af strategiske partnerskaber eller klimapositiv innovation (har skabt OPP’er med Google, Cisco, TDC mfl.).
Alt godt
Marius
Core competencies/executive summary:
• 23 years finance/IT experience of these 14 years as a CFO/GROUP CFO within several
industries but mainly in people business within the service industry
• Turn arounds within low margin business and optimization of NWC, Cash Flow and EBITDAR margins.
• M&A both DD process and post-merger integration both in DK/Nordics/Europe
• Merger/Demerger of large global Companies G4S and Novo Nordisk/Novozymes
• 20 years management experience with own management teams/several functions
• Strong communication skills on all levels in large organizations
• Large IT platform implementations both ERP, CRM, BI, Process tools etc.
• Implement and execute on profitable growth strategy both organic growth and by acquisitions plus implementing new services, products.
• Experienced within international accountant standard IFRS and complex financial/TAX transactions
• Strong executor and result oriented business partner for senior management groups and boards
Målrettet og erfaren leder og salgsdirektør.
Gode salgsresultater opnået igennem mange år ved en struktureret tilgang til kunderne og indsatser ex 45% vækst af retail segment hos Atea, samt 33% vækst af software.
Nøgleord: Solution Selling/Strategisk Salg (rådgivende salg), Commercial Excellence (Salg, KPI, Budget, Bonus, Pipeline, CRM, Uddannelse) - Strategi - Strategisk salg (B2B og B2C) - Stærke analyse evner - Ledelsesrapportering - Stærke medarbejder og ledelsesevner - Account Management/Kundeindsigt - Engagement Manager - Kommercial projectleder - Problemløser - Stærk facilitator både internt og eksternt.
Fundamentet: Kend din kunde (Why, Value, What og How) og din forretning (styrker, svagheder, muligheder og fakta). Arbejd struktureret med kunden og kollegaer for at opnå disse mål (sammen kan vi mere end hver for sig). Indsats og afkast skal afspejle hinanden. Fastsæt mål og delmål med et tidsinterval (mdr. kvartal og år). Tænk fremad i din prioritering i forhold til din tid og din indsats – mål, middel, tid og ansvar. Hvad skal lykkes på den korte bane, og hvor skal der sås frø i forhold til fremtiden. Planlæg, eksekver og vurder.
Stærk kommunikativ, positiv og målrettet
20+ years of progressive managerial and leadership experience and competencies from UN and Danish Ministry of Foreign Affairs, including four postings on three continents (Ecuador, Thailand, Ethiopia, Mali). Effective translation of political guidance and strategic outlook into concrete action. Used to driving reform agendas and organizational change and engaging key partners and stakeholders. Crisis management and stabilization efforts, election and peace monitoring in various countries and regions; most recently South Sudan and Mali. Media handling, strong communication and language skills and used to providing leadership in multidisciplinary and multicultural settings with a proven record of accomplishment in terms of performance and tangible results. Experienced leader and manager of personnel and financial resources.
I forbindelse med jeres søgen efter stærke profiler, håber jeg I kunne have interesse i at lære mig at kende.
Jeg har flere års erfaring fra administrative og koordinerende stillinger, samt fra roller inden for salg og kundeservice, hvor min hverdag har været præget af omfattende formidling og kommunikation. Jeg er således vant til at håndtere mange interessenter, formidle komplekst stof, samt styre og koordinere mange forskellige administrative processer.
Min nuværende ansættelse har varet siden 2012. Jeg startede som personlig assistent for den daværende direktør og supporterede ham i alle aspekter af hans hverdag, herunder kalenderstyring, rejseplanlægning etc. Siden hans fratrædelse i 2015 har jeg været eneansvarlig for al projektledelse og administration, samt al interessenthåndtering. Jeg har desuden beskæftiget mig med ledelsesrapportering, budgetlægning, juridiske problemstillinger, etc.
Jeg tænker både praktisk og ekstremt analytisk og har altid fokus på optimeringer og forbedringer. Jeg går altid forrest i situationer hvor problemer skal løses, også selvom vejen til den rigtige løsning kan være besværlig. Jeg kommunikerer effektivt med høj som lav, hvilket bunder i empati, ærlighed, ordentlighed, integritet og ikke mindst humor.
Jeg søger efter en stilling, hvor jeg kan sætte mine evner som koordinator og administrator i spil, i en kontekst hvor jeg kan få mulighed for at arbejde analytisk og udviklingsorienteret. En rolle som centralt bindeled mellem mange interessenter, hvor jeg både skal tænke i store og langsigtede sammenhænge, men også holde styr på praktiske og operationelle opgaver, er det optimale næste skridt i min karriere. Samtidig vil et naturligt næste skridt være, at jeg eventuelt kan påtage mig et ledelsesansvar, da jeg har både evnerne og interessen for at gå den vej.
Jeg håber jeg har fanget jeres opmærksomhed, og er naturligvis til rådighed for et møde.
Venlig hilsen
Simon Niemeyer
Erfaren projektleder med meget bred baggrund søger nye udfordringer - gerne internationale
Jeg skaber vækst og værdi ved at bygge bro mellem forretning og innovativ teknologi. Jeg brænder for den digitale dagsorden og dens tilpasning til en forretningsstrategi - disse er unægteligt forbundet.
Med en baggrund fra førende konsulentfirmaer for ledelse og som direktør hos globale it-leverandører og førende produktionsvirksomheder - er jeg en visionær og stærk leder, der skaber resultater.
Jeg trives, hvor der er højt til loftet, hvor der er en åbenhed og en international kultur.
Generelt er mit fokus på:
- Lederskab og IT-strategi
- Personale ledelse
- Bro mellem it og forretning
- Program- og projektledelse (SAP)
- Digital agenda: SAP S/4HANA, Cloud, Internet of Things, Telecom, IT Security
Professionelt har jeg en baggrund fra forsvaret og som advokat hos Kromann Reumert. Jeg arbejdede derefter som advokat og juridisk direktionsassistent i Egmont Fonden, hvorefter jeg beskæftigede mig med marketing og siden indkøb i Egmont-datterselskaber parallelt med, at jeg erhvervede en E-MBA. Efter at have taget min E-MBA skiftede jeg til Nordisk Film Biografer A/S, hvor jeg i en lang årrække har været administrerende direktør og CEO for det samlede ”Cinemas område” i de nordiske lande. Virksomheden omfattede en bred vifte af venue-baseret kultur- og oplevelsesvirksomhed med mange medarbejdere og gæster, medlemsklubber, partnerskaber, OPP, fast ejendom, mediesalg og øvrige spin offs baseret på gæsteflow og medlemmer. Jeg har senest været administrerende direktør for Lagkagehuset A/S men fratrådte i marts 2019 og har siden været fritstillet. Jeg fratrådte efter eget ønske, fordi ledelsesrummet blev for smalt efter en væsentlig organisationsændring.
Parallelt hermed har jeg siddet i en lang række bestyrelser, dels i kommercielle selskaber og dels indenfor film-, teater- og musikbranchen. Jeg sidder i dag i enkelte bestyrelser og advisory boards og beskæftiger mig derudover med rådgivning til mindre vækstvirksomheder og start ups.
Har en stærk sælgerprofil, vedholdende samt mål og resultatorienteret med et højt drive og naturlig gennemslagskraft.
Arbejder altid med at give mine kunder en god kundeoplevelse, kundetilfredshed, værdiskabende tilbud og god kundeservice..
For at holde styr på trådene arbejder jeg struktureret omkring både den interne og eksterne salgsproces. Kan løse opgaver som kræver struktur og analytiske evner.
Har et godt netværk af velhavende kunder og virksomheder, samt mange beslutningstagere i mit netværk.
Igennem min 17+ år karriere har jeg oparbejdet omfattende kompetencer inden for opbygning og transformation af den måde vi styrer og driver organisationer på. Jeg har min erhvervserfaring fra kommercielle regulerede selskaber, den offentlige sektor og som (senior) manager i Big4-konsulentbranchen.
Gennem min karriere har jeg opbygget en omfattende værktøjskasse til at levere værdi:
Som leder i organisationen er min lederstil at fokusere på at skabe holistiske løsninger med støtte fra centrale aktører. Jeg bruger mine konsulentevner for at lette diskussioner og udpeges ofte som rådgiver eller ”manden i midten”. Som personaleleder prioriterer jeg at være synlig og tilgængelig og har let etablere et tillidsforhold ved at være en coach for talenter og fagfolk.
Vælg kandidater: